הוגברה השמירה על מיידוף בגלל חשש שינסה לברוח ולאחר איומים על חייו

האיש בן ה-70 המואשם בהונאה הגדולה ביותר בהיסטוריה נמצא במעצר בית בביתו היוקרתי בניו יורק בערבות של 10 מיליון דולר

ברנרדר מיידוף, החשוד בהונאת ענק, ששוחרר ביום ד' האחרון למעצר בית בתנאים מגבילים, נתון כעת לפיקוח משטרתי של 24 שעות, מחשש שהוא ינסה להימלט, או שמישהו מקורבנות ההונאה ינסה לפגוע בו.

מיידוף, בן 70, נשלח למעצר בביתו באפר איסט סייד בניו יורק, תחת פיקוח של אזיקים אלקטרוניים והותר לו לצאת בתיאום מראש לפגישות שייערכו עד שבע בערב. תנאי השחרור שונו לפי בקשת התביעה וכעת נאסר עליו לעזוב את הדירה, למעט לדיונים של בית המשפט בעניינו.

בית המפשט במנהטן קיבל מהתביעה הכללית פנייה בכתב ועקב כך הורה על השינויים בתנאי השחרור. הרשויות החלו להציב שמירה על הדירה של מיידוף, והיוצאים והבאים מהבניין כולו מתועדים באמצעות מערכת טלוויזיה במעגל סגור.

פרקליטו של מיידוף, אירה סורקין, הכחיש כי חלו שינויים כלשהם בתנאי הערבות. סורקין סירב לענות לשאלות, או להתייחס לקיומם של איומים על מיידוף. לפי דיווח שהתפרסם ביום ה' ב"ניו יורק דיילי", יצרו גורמים שונים קשר עם משפחת מיידוף ואיימו לפגוע בהם, אם הכסף שנגנב לא יוחזר למשקיעים.

מיידוף נעצר ב-11 בדצמבר, לאחר שחשף בפני בניו כי קרן ההשקעות שניהל היתה למעשה "שקר אחד גדול" שבו לא היו רווחים כלל, והרווחים לכאורה שולמו למשקיעים ותיקים מכספם של משקיעים חדשים, בשיטה הקרויה "תרמית פונזי". הסכום הכולל שגנב מיידוף בשיטה הזו מוערך ב-50 מיליארד דולר.

השופט שיחרר את מיידוף בערבות לאחר שאשתו רות ואחיו פיטר העמידו את בתיהם כערבון, בסכום השווה ל-10 מיליון דולר. מיידוף צפוי לשוב לבית המשפט ב-12 בינואר כדי להשיב באופן רשמי לכתב האישום. סורקין אמר לכתבים כי מיידוף והחברה שניהל משתפים פעולה באופן מלא עם הרשויות.