האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של כ-0.6% ל-3.758 ש'

כלכלני אגוד: התיקון בתקופה האחרונה הוא זמני והמשבר הכלכלי ימשיך להשפיע לרעה על החברות ; לידר שוקי הון: המשך הורדת ריבית, ואולי אף ב-0.75% בסוף החודש אם לא לפני, ואינפלציה שלילית - עשויים לתמוך בשוק

היום, כבכול יום ראשון, לא מתקיים מסחר במט"ח. האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של כ-0.58% לרמה של 3.758 שקלים. שערו היציג של הדולר התחזק ביום שישי ב-1.6% ונקבע ב-3.736 שקלים. האירו נחלש ב-1.5%, ושערו היציג נקבע ב-5.276 שקלים.

"גל הירידות בשווקי המניות בשבוע החולף תומך בעמדתנו כי התיקון בתקופה האחרונה הוא זמני. תנאי המאקרו בעולם לא השתנו והמשבר הכלכלי ימשיך להשפיע לרעה על הפירמות הציבוריות הנסחרות בבורסות השונות, ולכן עמדתנו נותרת להיות באחזקה נמוכה באפיק המנייתי". כך כותבים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית.

אשר לאג"ח קונצרני, הכלכלנים ממליצים על פיזור נאות - ענפי, מנפיק, דירוג גבוה (לפחות AA-), כאשר למי שמחזיק באגח נדל"ן אין זה מומלץ לעלות את משקל האג"ח מעל 15% מהתיק.

בשל ההתמתנות בלחצים האינפלציוניים והמהלך האגרסיבי של הבנק הפדרלי בהורדת הריבית לרמה אפסית, מעריכים באגוד כי בסוף החודש, נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, יוריד את הריבית בשיעור של 0.5% לרמה של 2%.

בשוק המט"ח לשבוע הקרוב, תמיכה קרובה שוכנת ב-3.635 שקלים לדולר. התנגדות קרובה קיימת ברמה של 3.713 שקלים לדולר ורחוקה ב-3.776 שקלים.

[לאתר המט"ח]

לידר שוקי הון: הנגיד עשוי להוריד הריבית בסוף החודש ב-0.75%

בסקירת המאקרו של לידר שוקי הון אומרים הכלכלנים כי לאחר מהלך חד של ירידת תשואות ארוכות, ושחרים בפרט, הפוטנציאל להמשך רווח הון הוא מצומצם.

יחד עם זאת, המשך הורדת ריבית על-ידי בנק ישראל, ואולי אף ב-0.75% בסוף החודש אם לא לפני, ואינפלציה שלילית - עשויים לתמוך בשוק.

עוד אומרים בלידר כי ציפיות האינפלציה בשוק האג"ח מגלמות אינפלציה שלילית בשנה הקרובה (-1.5%), אינפלציה של 0.7% ב-4 שנים הבאות ואינפלציה של 1.7% ב-7 השנים הקרובות. ציפיות כה נמוכות מקנות עדיפות לאפיקים הצמודים בטווחים הבינוניים-ארוכים.

[לאתר אפיקים סולידיים]