כאילו אין מספיק חברות בלאנק צ'ק: גם Atelis עושה הסבה

Atelis היא אחת מחברות הטכנולוגיה הישראליות שהונפקו ב-AIM, וקרסו כשקופתן התרוקנה המניה איבדה מתחילת השנה 47%

הנה עוד סיפור עצוב על טכנולוגיה ישראלית שכשלה.אטליס , אחת מחברות הטכנולוגיה הישראליות הצעירות שהונפקו בבורסה המשנית של אנגליה (AIM), התרוקנה מפעילויותיה השונות, נותרה בלי הרבה מרשרשים בקופתה, והחליטה שאם כבר יש לה מעמד של חברה ציבורית, עדיף לה להפוך לחברת בלאנק צ'ק.

בטרם נמשיך, תזכורת קצרצרה. Atelis, שהוקמה רק לפני כחמש שנים, פיתחה תוכנה שמאפשרת לבצע שיחות טלפון באמצעות המכשיר הנייח דרך רשת האינטרנט. התוכנה פרי פיתוחה ידועה בשם "Soft switch" (מתג רך), שמאפשר להמיר שיחת טלפון המבוצעת באופן רגיל לשיחה דרך רשת האינטרנט, תוך חיסכון בעלויות. ההתחלה, כמו תמיד, הייתה מבטיחה. שלוש שנים לאחר הקמתה, הונפקה Atelis וגייסה סכום צנוע של 2 מיליון דולר לפי שווי של 9.3 מיליון דולר.

ואז החלו הבעיות. תוצאותיה הכספיות של החברה לא עמדו - כמעט בעקביות - בתחזיות שהצמידו לה האנליסטים בשוק ההון הבריטי, ההפסדים נערמו, ההון שגייסה בהנפקה התנדף, ולפני כחצי שנה הטילה Atelis את הפצצה. "המצב הפיננסי של החברה מידרדר ומטיל ספק ביכולתה להמשיך ולפעול.התוכנית העסקית של החברה לא יצאה לפועל, ולכן הדירקטוריון מקדיש את כל משאביו לבחינת מספר אפשרויות שמטרתן הבטחת עתיד החברה", כתבה בהודעה מאז.

חצי שנה עברה ודירקטוריון החברה קיבל החלטה. ביום חמישי האחרון הודיעה Atelis כי סגרה את החברה הבת - Atelis Israel - ששימשה כמרכז המו"פ של החברה בארץ, ואילו אטליס עצמה, שהתאגדה כחברה בריטית, תהפוך לחברת בלאנק צ'ק. "דירקטוריון החברה החל לחפש אחר פעילות אותה ימזג לתוך השלד הבורסאי שנוצר, ואולי אף מספר פעילויות", בוחר דירקטוריון Atelis להישאר אופטימי, גם שבקופת החברה המתחדשת אין אף דולר אחד (בדקנו, אפילו לא חצי דולר) והגירעון בהון עומד על 193 אלף ליש"ט (משהו כמו 288 אלף דולר). את המחצית הראשונה של השנה סיימה Atelis עם הכנסות של 24 אלף ליש"ט - לא פחות ולא יותר, והפסד נקי של 8,791 ליש"ט.

כמנכ"ל ויו"ר Atelis מכהן רוני כהן, שגם ייסד את החברה ומחזיק כיום ב-16.7% מההון. בעל המניות הגדול בחברה הוא מתי ברודו, מייסד העמיתה הישראלית m-Wise לו אחזקה של 33.4%. m-Wise נסחרת ברשימת הבולטין בורד בארה"ב.

כך או אחרת, מניית Atelis חזרה להיסחר ב-AIM ביום חמישי האחרון לאחר השעיה בת חצי שנה (החברה לא הגישה בזמן את דו"חות השנה הקודמת). מחיר המניה "נסק" ביום שישי ב-33% ונקבע על 1 פני - נפילה של 47% מתחילת שנה - המשקף שווי חברה של 375 אלף דולר בלבד.

ת"ז חברה: אטליס

תחום פעילות: פיתוח תוכנה לביצוע שיחות טלפון דרך האינטרנט

שנת הקמה: 2003

יו"ר ומנכ"ל: רוני כהן

שווי שוק (בורסת AIM): 375 אלף דולר

בעלי מניות: מתי ברודו (33.4%); רוני כהן (16.7%)

מספר עובדים: פחות מעשרה