הסאגה באלעזרא נמשכת: נאמן האג"ח של הכשרה שוקל להעמיד היתרה לפירעון מיידי אם התשלום לא ייפרע בסוף החודש

(עדכון) הנאמן מבקש לכנס אסיפת בעלי אג"ח ביום רביעי הקרוב, אם ינתן צו מניעה למכירת מניות הכשרה החזקות ביטוח לאלבר ; ובינתיים: ביהמ"ש צפוי לקבל הכרעה בקרוב - ובפסגות הודיעו שיפנו לבית המשפט העליון אם השופט ידחה את הבקשה

קבוצת אלעזרא - הסאגה נמשכת: הפעם, מדובר בנאמן לאג"ח של הכשרה החזקות ביטוח, שהשעון עד למועד הפירעון החלקי של הקרן והריבית ביום רביעי הבא ממשיך לתקתק ומביא אותם לחשוש מיכולת החברה בפועל לשרת את מחזיקי האג"ח. הנאמן מבקש לכנס אסיפת מחזיקי אג"ח מיוחדת מחרתיים (ד') אם יאושר צו המניעה לטובת מחזיקי האג"ח של אלבר והנאמן. זאת, במטרה לאשר דחייה של התשלום בשבוע הבא ל-31 במארס, ולהביא את יתרת האג"ח - אם לא תשולם במועד הקרוב, כאמור - לפירעון מיידי, לרבות קיום מו"מ בכל הנוגע למחזור החוב.

הכשרה אחזקות ביטוח שולטת בהכשרה חברה לביטוח וצריכה לשלם למחזיקי האג"ח שלה 59 מיליון שקל בסוף דצמבר. מימון התשלום אמור היה להגיע מעסקת בעלי עניין שבה אלבר , החברה הבת של אפרידר - אשר משמשת כחברה אחות להכשרה החזקות ביטוח, תרכוש 38% ממניות חברת האחזקות מידיה של אלעזרא, חברת האם בקבוצה, בתמורה ל-39 מיליון שקל.

בדיון שנערך היום בבית המשפט וארך למעלה משעתיים וחצי, שמע השופט יהודה זפט את טיעוני הצדדים בעניין עסקת בעלי העניין, והודיע שיכריע בעניין בהקדם. בין הצדדים הוסכם שהחלטת בית המשפט תהווה פסק דין, ובינתיים האריך השופט את הצו הארעי ביומיים נוספים. בינתיים, דיווחה אלבר לפני דקות אחדות לבורסה, עסקת מכירת המניתו לא תצא לפועל.

הדיון נגע להוצאת צו המניעה כנגד ביצוע העסקה, בידי נאמן איגרות החוב של חברת הליסינג אלבר - לאחר שביום חמישי האחרון הכריעו בעלי האג"ח של אלבר כנגד ביצועה. בית ההשקעות פסגות הוציא גם הוא צו מניעה לעסקה בבקשה נפרדת.

בחזרה לדיון שנערך היום בנוגע לצו, גורמים המקורבים לפרשה מעריכים כי מסתמן שהשופט זפט לא ייתן צו מניעה לעיסקה, ובכך יאשר את קיומה, אך בהקשר זה מאיימים בבית השקעות פסגות כי יפנו לבית המשפט העליון במידה ואכן תרחיש זה יתממש.

נציגי התובעים ביקשו ארכה של 24 שעות בביצוע העסקה, אם בית המשפט ידחה את התביעה, וזאת על מנת לאפשר להם להם לבדוק עם מחזיקי האג"ח אפשרות הגשת ערעור.

אלעזרא