מחיר הפזרנות של היאנקיז: "מס לוקסוס" בגובה 26.9 מיליון דולר

ישלמו את המחיר הנ"ל בגין חריגה של 67 מיליון דולר מעל הרף העליון שנקבע לשכר שחקנים ; תשלומי מס הלוקסוס הכוללים של היאנקיז הסתכמו ב-148.3 מיליון דולר בשש השנים האחרונות

קבוצת הבייסבול האמריקנית ניו יורק יאנקיז נאלצה לשלם מס לוקסוס של 26.9 מיליון דולר, עלייה לעומת ה-23.9 מיליון דולר ששילמה בשנה שעברה והסכום הגבוה ביותר ששילמה מאז 2005 (34 מיליון דולר). שכר השחקנים בקבוצה הגיע השנה ל-222.2 מיליון דולר. את המשכורת הגבוהה ביותר בקבוצה מרוויח החובט אלכס רודריגז - 27.5 מיליון דולר.

תשלומי מס הלוקסוס הכוללים של היאנקיז הסתכמו ב-148.3 מיליון דולר בשש השנים האחרונות. מלבד היאנקיז, רק קבוצה אחת נוספת חוייבה השנה לשלם את מס הלוקסוס - דטרויט טייגרס, שתיפרד מ-1.3 מיליון דולר.

ב-MLB אמנם אין תקרת שכר, אך קבוצות נקנסות במידה והן חורגות משכר שחקנים של 155 מיליון דולר. המפתח עומד על קנס בגובה של כ-40 סנט על כל דולר חריגה, אולם הקנס עבור קבוצה הולך וגדל במידה שהיא מבצעת חריגות חוזרות ונשנות.

אגב, בעונה הבאה ישלמו קבוצות ב-MLB מס לוקסוס בגין חריגה משכר של 162 מיליון, והסכום יעלה ב-8 מיליון דולר נוספים בכל אחת משתי העונות שלאחר מכן.