קרדן NV ממשיכה להתפתח בסין: GTC סין תבנה פרויקט מגורים ומסחר בעלות של 315 מיליון אירו

90 מיליון אירו מתוכם מיוחסים לעלות הקרקע ; דליאן היא העיר השישית בסין בה פועלת הקבוצה ; השלב הראשון של הפיתוח ימומן על-ידי GTC עצמה

שבוע לאחר שהשלימה את ההטמעה של GTC לתוכה, קרדן NV שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור, הודיעה היום (ג') על זכייתה אתמול של החברה הנכדה, GTC סין, במכרז לרכישת מגרש בשטח של כ-63,300 מ"ר ובו זכויות בניה בשטח של כ-292 אלף מ"ר, בעיר דליאן שבסין. בכך הופכת דליאן לעיר השישית בסין בה תפעל קבוצת קרדן בתחום הנדל"ן, אשר פעולתה בתחום בסין משתרעת על פני 2.9 מיליון מ"ר. העלות הכוללת של הפרויקט צפויה להסתכם בכ-315 מיליון אירו, מתוכם כ-90 מיליון אירו עלות הקרקע.

דליאן ממוקמת מזרחית לבייג'ין ושוכנת במחוז ליאונינג,והיא השנייה בגודלה אחרי בירת המחוז, שניאנג, בה מפתחת GTC שלושה פרוייקטים. המיזם הנוכחי ממוקם בנמל הישן של העיר - אשר בדומה לנמל בתל אביב, מהווה אתר תיירותי ומסחרי.

GTC סין צפויה לבנות על הקרקע מיזם משולב של מגורים ומסחר, אשר יכלול דירות מגורים בשטח כולל של כ-112 אלף מ"ר ומרכז קניות בשטח של כ-100 אלף מ"ר, מתוכם כ-85 אלף מ"ר יבנו מעל לפני הקרקע וכ-15 אלף מ"ר יבנו מתחת לפני הקרקע. בנוסף יוקצה שטח של כ-80 אלף מ"ר עבור חניה.

הבנייה של הפרויקט צפויה להתבצע בשני שלבים, כשבראשון מביניהם, אשר צפוי להסתיים לקראת סוף 2012, ייבנו דירות המגורים, שטחי מסחר מעל הקרקע (כ-55 אלף מ"ר), שטחי המסחר מתחת לפני הקרקע וכן מקומות החניה. השלב השני בפרויקט, הכולל פיתוח שטחי מסחר בשטח של כ-30 אלף מ"ר מעל לפני הקרקע יבנה לאחר שנת 2012.

התמורה עבור הקרקע תשולם בשלושה תשלומים. התשלום הראשון בסך של כ-19 מיליון אירו הופקד כבר, כחלק מהליכי המכרז. התשלום השני בסך של כ-26 מיליון אירו ישולם בחודש דצמבר 2009 והתשלום האחרון ישולם במועד תחילת עבודות הבניה בקרקע. המועד הצפוי לתחילת הבניה יחול לכל המאוחר בדצמבר 2010.

מימון הפרויקט יעשה, בשלב ראשון, על ידי GTC סין. במקביל, החלה חברה זו לקיים מגעים ראשוניים עם שותפים פוטנציאליים וכן עם בנקים מקומיים לצורך ליווי הפרויקט.

לדברי ארז אפלרוט, מנכ"ל GTC סין: "הרחבת הפעילות לעיר דליאן תואמת את האסטרטגיה של GTC סין, של השקעה בערים מהמעגל השני והשלישי, בהן הצמיחה גבוהה מהממוצע בסין. הפרויקט הנוכחי ממוקם בעיר מרכזית ומפותחת, ואנו בטוחים כי יהווה מוקד אטרקטיבי למגורים ומסחר.תנאי הרכישה של המגרש בפרויקט זה הושגו לאחר מו"מ ממושך תוך שיתוף פעולה פורה עם ממשלת דליאן ושופרו באופן משמעותי לאור המשבר בשווקים".

מניות קרדן NV רשומות למסחר בבורסה בתל-אביב (שם הן נמנות על מדד ת"א-100) ובבורסה באמסטרדם. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 887.09 מיליון שקל, מאחר ואיבדה 86.8% מערכה מתחילת השנה בבורסה המקומית.