ממשיכים לסבסד: אקסלנס לא תעלה את דמי הניהול בקרן הכספית שלה

זאת למשך חצי השנה הראשונה של 2009 ; מנהלת כ-270 מיליון שקל בקרן הכספית ; הערכות: מנהלי הקרנות הגדולים יעלו את דמי הניהול בקרוב

למרות ההפסדים הקשים שרושמים בתי ההשקעות על אי גביית דמי הניהול בקרנות הכספיות שבניהולם, בית ההשקעות אקסלנס , בניהולו של דוד ברוך, החליט שלא להעלות את דמי הניהול בקרן הכספית שלו, וזאת למשך המחצית הראשונה של 2009.

בכך, אקסלנס ממשיכה להפסיד 0.2% לשנה על כל שקל בקרן הכספית. יחד עם זאת, אקסלנס הוא אמנם בית השקעות גדול, אך היקף הנכסים בקרן הכספית שלו הם יחסית נמוכים לתעשייה, ועומדים על כ-270 מיליון שקל בלבד, וזה אולי מסביר מדוע כדאי לו להמשיך ולסבסד את דמי הניהול בעבור המשקיעים.

בניגוד לאקסלנס, מנהלי הקרנות הגדולים וביניהם פסגות, כלל פיננסים ודש , צפויים בקרוב להעלות את דמי ניהול בקרנות הכספיות שלהם, אם כי כולם מחכים לראות "מי ישלוף ראשון ויעלה את דמי הניהול".

תגובת גלעד שמעוני, מנכ"ל קרנות אקסלנס: "לאור הורדת הריבית האחרונה והצפי שלנו לסביבת ריבית נמוכה מאוד לפחות בששת החודשים הבאים ולאור החשיבות שאנו רואים בשימור יתרון הקרנות הכספיות על הפיקדונות, החלטנו להשאיר את דמי הניהול בקרן על אפס, לפחות במחצית הראשונה של שנת 2009. ללא דמי ניהול ימשיכו הקרנות הכספיות להוות אפשרות לתשואה עודפת על פני הפיקדונות וברמת ביטחון גבוהה יחסית".

[לאתר קרנות]