מדברים על הסלולר: הפרסומות לפלאפון ואורנג' המדוברות ביותר

מרבית הפוסטים באינטרנט על פלאפון דנו בשיר שמלווה את הפרסומת ו-75% מהפוסטים על אורנג' התייחסו לפורטל החדש

הפרסומות של פלאפון ואורנג' הן הפרסומות המדוברות ביותר ברשת השבוע. כך עולה ממדד הפרסומות המדוברות ברשת שעורכת עבור "גלובס" חברת Twisted Fly העוסקת בניתוח אסטרטגי של תוכן גולשים ברשת. פלאפון ממוקמת במקום הראשון במונחי מספר השיחות עם 19% מכלל השיחות ברשת ואורנג' במקום השני עם 16% מכלל השיחות.

למרות שפלאפון במקום הראשון מבחינת מספר השיחות על הפרסומת, הרי שכשמסתכלים על מספר המשתתפים הממוצע באותן שיחות על הפרסומות מתברר שהשיחות על אורנג' משכו, בממוצע, יותר אנשים להשתתף בשיחה. בשיחות על הפרסומת של אורנג' דיברו, בממוצע, 3.67 אנשים בכל שיחה, ואילו על הפרסומת של פלאפון דיברו בכל שיחה, בממוצע, 2 אנשים בלבד.

הפרסומת של פלאפון שעלתה לאוויר בחנוכה בשנה שעברה עם הילד המוכר סופגניות רושמת שני מחוללי שיחה עיקריים: השיר שמושמע ברקע של הפרסומת, והיותה של הפרסומת מרגשת.

לדברי יעל ברזם, מבעלי Twisted Fly, תופעת זיהוי השירים מפרסומות היא תופעה רווחת ברשת. "תופעה זו באה לידי ביטוי גם בפרסומת של פלאפון כאשר 70% מהפוסטים שנכתבו על הפרסומת דנו בשיר המלווה אותה, ובאופן ספציפי - הקאבר שבו נעשה שימוש בפרסומת. צרכנים אף ציינו כי היו רוצים שייצא סינגל של הביצוע של השיר, שעולה לדעת רבים על המקור. 30% נוספים מהפוסטים שנכתבו על הפרסומת דיברו על היותה מרגשת, עד כדי דמעות".

הפרסומת של אורנג' עוסקת בפורטל החדש שלה אורנג' טיים והיא אמורה להיות יריית הפתיחה של החברה בדרכה להפוך לחברת תקשורת כוללת. נתוני השיחות השבוע מבהירים כי השינוי במיקוד של החברה הובן על ידי הצרכנים: מחולל השיחה העיקרי במקרה של אורנג' - כ-75% מהפוסטים היה הפורטל החדש. 60% מההתייחסויות לפורטל החדש היו חיוביות, ונגעו ל"יישור הקו" של ישראל עם העולם, בהשקה של "איי טיוס" מקומי. מנגד, 38% מההתייחסות היו שליליות, וכללו טענות מגוונות על איכות הפורטל ותקינותו, רמת השירות של החברה המפעילה והבעיה הרגולאטורית שמעלה הכניסה של אורנג' לעולם הטלוויזיה. כמו בפרסומת של פלאפון גם בפרסומת של אורנג' חלק מהשיחות, כ-20%, עסקו בשיר של הפרסומת.

למקום השלישי השבוע הגיעה הקמפיין החדש של שטראוס ואת המקום הרביעי חולקים ביניהם סלקום ובנק דיסקונט. יתר הפרסומות הגיעו לשיעורי הנמוכים מ-3% מהיקף השיחות, כל אחת.