אינטראקטיב למתקדמים: ה"קקטוס" האינטראקטיבי של 2008

פרגון בענף הפרסום? טוב, אולי לא ממש בלב הענף, אבל לפחות בענף האינטראקטיב הסכימו בכירי החברות לבחור את הקמפיין האינטראקטיבי שהכי הרשים אותם ב-2008 ; השנה כיכבו קמפיינים של מפעל הפיס, סלקום, במבה, בקרדי בריזר, הקמפיין להשבת החייל החטוף גלעד שליט ועוד

ינון לנדנברג

מנכ"ל אידיאולוג'יק בוחר בקמפיין של פנטן

תיאור הקמפיין: שירז טל נבחרה להוביל את קמפיין הווידיאו, שבמסגרתו הגולשים יכלו לתקשר איתה - להשאיר את מספר הטלפון שלהם, וטל חזרה אליהם בזמן אמת, והזכירה להם לרכוש מוצרי טיפוח לשיער של החברה כדי להיראות טוב.

נימוק: "זוהי דוגמה מצוינת לשילוב אולטימטיבי ומאוד חדשני בין המובייל לבין האינטרנט. מעל לכל זה, הקמפיין היה מבוסס וידיאו והשתמש בכלים הכי מתקדמים שיש".

משרד הפרסום: סאצ'י אינטראקטיב.

אלדד וינברגר

סמנכ"ל הקריאייטיב במקאן דיגיטל בוחר בקמפיין מפעל הפיס

תיאור הקמפיין: מאפשר לגולשים למלא 6 מספרים, ולבדוק האם הם היו יכולים לזכות בעבר, לו היו ממלאים את המספרים הללו.

נימוק: "זה קמפיין שמבוסס על Insight נהדר, ופונה לקהל יעד מוגדר מאוד - כל האנשים שלא ממלאים לוטו בדרך כלל. הקרייאיטיב מצליח לשתול בגולשים את הספק הסביר, וגם מנצל בצורה נהדרת וחכמה את המדיום האינטראקטיבי באופן שאף מדיום אחר לא יכול היה לעשות. רעיון פרסומי מבריק".

משרד הפרסום: Grey אינטראקטיב, לצד חברת נטביז מולטימדיה.

ערן גפן

מנכ"ל Y&R בוחר בקמפיין של הכללית

תיאור הקמפיין: הקמפיין נועד לקדם את שירותי ההיריון בליווי אישי של קופת החולים, כאשר ברשת הופצו סרטונים ויראליים של גברת וינשטוק, הוקם עבורה בלוג ייחודי, נפתח לה עמוד אישי בפייסבוק ונשלחו במקומה מיילים. כל אלו עוררו שיחה ערה ברשת.

נימוק: "קמפיינים טובים הם אלה שיודעים להפעיל את תרבות השיחה ברשת, והקמפיין הזה ניגן בדיוק על אותם אקורדים - אלו שהרעיון שעומד מאחוריהם מספיק טוב על מנת להניע את הגולשים לשלוח מייל ולהתחיל סביבו שיחה ברשת. קמפיינים מהסוג הזה מוכיחים את מידת ההשפעה שיש לאינטרנט כנדבך פרסומי בפני עצמו ולא רק כחלק ממכלול רחב יותר".

משרד הפרסום: חברת האינטראקטיב Twisted.

תמיר יולביץ'

מנכ"ל חברת האינטראקטיב d-say בוחר בקמפיין של סלקום

תיאור הקמפיין: רני רהב, היחצ"ן של המדינה, מככב בפרונט של סרטון הווידיאו, במטרה לגייס עובדים לחברה. בקמפיין כיכב גם עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום. בסופו של קטע הווידיאו מוזמנים הגולשים לשלוח קורות חיים לסלקום.

נימוק: "קמפיין הדרושים הפך לפעילות תדמיתית משמעותית. החדשנות היא כמובן בשימוש במנכ"ל החברה כפרזנטור שמחפש עובדים, תוך שימוש בהפקת וידיאו למדיה האינטרנטית".

משרד הפרסום: חברת האינטראקטיב מקאן דיגיטל.

דורון טל

מנכ"ל סאצ'י אינטראקטיב בוחר בקמפיין של נוקיה

תיאור הקמפיין: במסגרת הקמפיין עלה אתר שהציע מיקסר חדשני המבוסס על קולות Beat Box, שבאמצעותם ניתן להפיק אינסוף רצפים מוסיקליים, כל אחד לפי טעמו האישי. המיקסר שימש כמעין תוכנת עריכה שאיפשרה לגולשים ליצור בקלות קליפ המורכב מטרקים קצרים של סאונד וידיאו על גבי 4 ערוצים שונים. בקליפ שנוצר ניתן היה לצפות בנגן ולבצע פעולות של הורדה לסלולר או למחשב.

נימוק: "הקמפיין הכיל אינטראקטיביות ברמה עמוקה, שגרמה לגולשים לקחת חלק במה שהוצע בקמפיין, ודרך זה גם גרמה להם להתחבר למותג. בנוסף, הקמפיין יצר אפקט ויראלי, שכן אחרי שמשתמשים יצרו את הטרק הם רצו לשתף אותו עם החברים שלהם. זה הדגיש את החיבור של נוקיה לעולם המוסיקה ועולם הצעירים".

משרד הפרסום: arc אינטראקטיב.

מוטי בן בכר

מנכ"ל JWT interactive בוחר בקמפיין בקרדי בריזר

תיאור הקמפיין: בבאנר מוצג לגולשים מגזין אופנה, עם 4 נשים מכוערות לבחירה: סאלי, מלכה, נופית וזיווה. הקמפיין התבסס על התזה לפיה בחורה יפה תצא תמיד עם חברה מכוערת, ובמיני-סייט הוצעו 4 סוגי בחורות: לחוף היום, לברביקיו, למסיבת הבריכה ולסיבוב בקניון.

נימוק: "הקמפיין של בקרדי היה סופר מצחיק. האנשים שמאחוריו השכילו להבין שהבריזר הוא אקססורי חובה לקיץ עבור כל בחורה שמחשיבה את עצמה, ואם כבר אקססורי אז ידוע שהדרך הכי טובה להיראות כוסית היא להיצמד לחברה מכוערת. המיני-סייט רץ תחת הדומיין ugly.co.il, ולכל בחורה הוקם עמוד פייסבוק אישי. קמפיין שנראה טוב ויושב על רעיון מעולה".

משרד פרסום: חברת האינטראקטיב מקאן דיגיטל.

ערן ארדן

מנכ"ל Grey אינטראקטיב בוחר בקמפיין של בזק בינלאומי

תיאור הקמפיין: בזק בינלאומי יזמה את תחרות פרסי האינטרנט הישראלי, במטרה לפרגן ליוצרים עצמאיים ולא מסחריים שפעילים ברשת, שמשתמשים במדיום בצורה הנכונה כדי לקדם את עצמם ואת היצירות שלהם. במסגרת התחרות נבחר הבלוג הטוב ביותר, הטוקבקיסט הטוב ביותר והפרויקט החברתי הטוב ביותר באינטרנט.

הנימוק: "הקמפיין ייצר חיבור אמיתי בין המותג למשתמשי האינטרנט, לא באמצעות פרסום ריק מתוכן, אלא באמצעות מהלך אמיתי המשתף ומעצים את הגולש".

משרד פרסום: חברת האינטראקטיב אידיאולוג'יק

אלון מוליאן

מנכ"ל משותף ב-Twisted בוחר בקמפיין להשבת גלעד שליט

תיאור הקמפיין: לרגל שנתיים לחטיפתו של החייל גלעד שליט, עלה קמפיין שמטרתו להעלות את המודעות לסוגיה. במסגרת הקמפיין התבקשו הגולשים ברשתות החברתיות, במסנג'ר ובבלוגים, להחליף את התמונות האישיות שלהם בתמונתו של שליט.

נימוק: "הגולשים ברשת האינטרנט דואגים שנושא שחרורו של גלעד לא יירד מסדר היום. המהלך הנוכחי, שעורר תגובות רבות בעד ונגד, עשה אימפקט עוצמתי והפך לכמה ימים את פייסבוק ואתרים נוספים ברשת למקום בו הגולשים לא יכולים להתחמק מעיסוק בסוגיית שליט. 600 אלף גולשים החליפו את תמונתם לתמונת גלעד שליט. זהו מספר מדהים שמראה עד כמה הרשת היא זירת שיחה משמעותית. פרויקט החלפת התמונות נתן לגולשים הזדמנות לעשות מעשה. בפעולה פשוטה וקצרה, כל גולש הצליח להצטרף למחאה הציבורית. הקמפיין הוכיח שוב, שבעידן ה-web 2.0 הכוח נמצא בידיים של הגולשים".

משרד הפרסום: arc אינטראקטיב.

תימור גורדון ואייל כרמי

מנכ"ל וסמנכ"ל הקריאייטיב ב-arc אינטראקטיב בוחרים בקמפיין של במבה

תיאור הקמפיין: אסם העלתה משחק לקידום המוצר במבה במילוי קרם נוגט. במשחק, שהוא פעילות המשכית למשחק קודם שהושק בשנה שעברה, היו 7 שלבים, שעלו אחת לשבוע. מטרת המשחק היא להחזיר לתינוק של במבה, לאחר שהתכווץ בטעות מפגיעת קרן לייזר, את שקית הבמבה החדשה שנחטפה על ידי זבוב ולעזור לו לחזור לגודלו המקורי.

נימוק: "הקווסט השני של במבה מציג חוויה אמיתית לילדים. המשחק, שכלל השקעה בפרטים הכי קטנים, הורכב ממסכים נפרדים המציגים כל אחד סיטואציה נפרדת אותה צריך לפתור בעזרת חיפוש וניסוי והתינוק שמככב כגיבור המשחק עומד בפני אתגרים לא פשוטים. זו הייתה טכניקה מעולה לפנייה לקהל היעד שמעריך אתגרים, קרי ילדים, ואיפשר ליצור פעילות עם זמן שהייה ארוך במיוחד".

משרד הפרסום: חברת האינטראקטיב אידיאולוג'יק.