השריף של לוס אנג'לס מחזיק באבן ברקת ששוויה 370 מיליון דולר עד שיתברר למי היא שייכת

בחודש ספטמבר התקבלה תלונה שהאבן, המכונה "ברקת הבאהיה", והנמנית עם אבני הברקת הגדולות ביותר שהתגלו אי-פעם, נגנבה מחדר כספות מבוטח בסאות אל מונטה במחוז לוס אנג'לס

אבן ברקת שמשקלה 385 ק"ג ושוויה 370 מיליון דולר מוחזקת בידי משרד השריף של מחוז לוס אנג'לס, בעוד בית המשפט דן בסוגיה מיהו בעליה האמיתיים של האבן.

בחודש ספטמבר התקבלה תלונה שהאבן, המכונה "ברקת הבאהיה", והנמנית עם אבני הברקת הגדולות ביותר שהתגלו אי-פעם, נגנבה מחדר כספות מבוטח בסאות אל מונטה במחוז לוס אנג'לס. השריף של לוס אנג'לס, תומס גראב, אמר שהתלונה הוגשה בידי אדם שטוען לבעלות על האבן הענקית.

ממסמכים שהוגשו לבית משפט פדרלי עולה שהברקת נמצאת במרכזו של סכסוך בין תושב קליפורניה שטוען לבעלות על האבן, לחברה שאת שירותיה ביקש אותו אדם לשכור כדי למכור את האבן, ולרוכש פוטנציאלי. מהחקירה שמנהל משרד השריף עולה שהאבן, שמקורה בברזיל, הגיעה למחסן בלאס וגאס, נבאדה, שבו טען האדם האמור שהוא בעליה החוקיים.

שופט פדרלי הורה לשריף לשמור על הברקת בת 180 אלף הקראט, בעוד בית המשפט מברר את הפרשה. החוקרים חושדים שמישהו זייף מסמכים כדי להוציא את האבן מחדר הכספות המבוטח בקליפורניה, למרות שעדיין לא הוגשה שום תביעה פלילית.

השריף גראב ציין כי למיטב הבנתו נאמד שווי האבן ב-370 מיליון דולר, אך שווייה אינו ברור. במסמכים שהוגשו לבית המשפט, טוענת החברה שאת שירותיה ביקש לשכור האדם הטוען לבעלות על האבן, כי קיבלה הצעת מחיר בסך 19 מיליון דולר עבור האבן, וכי ביקשה להיענות בחיוב להצעה.

לטענת החברה, ניסה בעליה של האבן לעקוף אותה כמתווכת בעסקה, ולמכור את הברקת לרוכש הפוטנציאלי תמורת 75 מיליון דולר. בשלב מסוים אף הוצעה הברקת למכירה באתר המסחר eBay תמורת 75 מיליון דולר.