קבוצת משקיעים בראשות ג'יי.סי פלאוארס תרכוש את בנק המשכנתאות אינדימק שקרס השנה

הקונסורציום ירכוש את הבנק על 33 סניפיו, וכן את יחידת המשכנתא ההפוכה של הבנק ותיק גביית קרן וריבית על הלוואות בשווי 176 מיליארד דולר

קונסורציום של חברות פרייבט אקוויטי וקרנות גידור, כולל ג'יי.סי פלאוארס, עשוי לחתום בקרוב על עסקה לרכישת הנכסים של בנק המשכנתאות פושט הרגל אינדימק. כך אמר בתחילת השבוע (א') מקור המקורב לעסקה.

הרוכשים הפוטנציאליים כוללים את דיון קפיטל מנג'מנט, חברת פרייבט אקוויטי בניהולם של בכירים לשעבר בגולדמן זאקס, וקרן הגידור פולסון ושות'. הקונסורציום ירכוש את הבנק על 33 סניפיו, וכן את יחידת המשכנתא ההפוכה של הבנק ותיק גביית קרן וריבית על הלוואות בשווי 176 מיליארד דולר.

חברות פרייבט אקוויטי וקרנות גידור משתתפות במכרזים למכירת מוסדות פיננסים פושטי רגל, לאחר שבחודש שעבר הרחיבה החברה הפדרלית להבטחת פיקדונות בנקאיים (FDIC) את הקריטריונים לרוכשים פוטנציאליים והכלילה במאגר הרוכשים גם מוסדות שאינם מחזיקים ברישיון לפעול כבנק.

FDIC מעריכה שקריסת אינדימק תעלה לה 8.9 מיליארד דולר. רשויות הפיקוח השתלטו על בנק המשכנתאות אינדימק בנק לאחר קריסתו ב-11 ביולי - אחת הקריסות הבנקאיות הגדולות ביותר בתולדות ארה"ב. בעת הקריסה הסתכמו נכסי היחידה ב-32 מיליארד דולר, והפיקדונות ב-19 מיליארד דולר.

זמן קצר לאחר קריסת הבנק, עתרה אינדימק בנקורפ, חברת האחזקות, לבית המשפט הפדרלי לפשיטות רגל בלוס אנג'לס להכיר בה כבפושטת רגל מתוקף צ'פטר 7, והודיעה כי בכוונתה לפרק את עצמה.

אינדימק, שהוקם ב-1985 בידי אנג'לו מוזילו ודייויד לוב, שהקימו גם את קאנטריווייד פייננשל, התמחה במשכנתאות Alt-A, שהוענקו גם ללווים שלא נדרשו להמציא מסמכים מלאים על הכנסתם או נכסיהם. הבנק קרס עקב הגידול בהשתמטויות ואי-יכולתו למכור משכנתאות בגלל הידוק תנאי האשראי.

החרמת נכסי הבנק התבצעה לאחר שלקוחות אחוזי פאניקה משכו פיקדונות בשווי כולל של 1.3 מיליארד דולר במהלך 11 ימי עסקים. גל הפדיונות פרץ בעקבות דברים שאמר בסוף יוני הסנטור צ'רלס שומר, שהטיל ספק ביכולתו של אינדימק לשרוד.