דלק נדל"ן רוכשת את אחזקותיה של מגדל בדלק נדל"ן וסהר אחזקות תמורת 43.2 מיליון שקל

מגדל תרכוש נכסים של דלק נדל"ן נכסים מניבים בשווי 237 מיליון שקל, אך מהסכום יתקזזו הלוואות שחייבת החברה למגדל בסך 182 מיליון שקל ; כיום מחזיקה בכ-20% ממניות דלק נדל"ן נכסים מניבים

דלק נדל"ן רוכשת את אחזקותיה של מגדל בדלק נדל"ן וסהר אחזקות תמורת 43.2 מיליון שקל. דלק נדל"ן לא תעביר למגדל מזומנים, כי אם את נכסי הנדל"ן "פי גליליות" ותמכור לה כ-1.96 מיליון מניות בדרבן השקעות , וכפי שיפורט בהמשך - את הזכות לפרוע חלק מההלוואות שמגדל העמידה לדלק נדל"ן נכסים מניבים כהלוואות בעלים. התמורה נגזרה מהדו"חות לרבעון השלישי ותעבור התאמה על פי הדו"חות לרבעון שיסתיים מחר.

במסגרת העסקה, מגדל תרכוש נכסים של דלק נדל"ן נכסים מניבים בשווי 237 מיליון שקל, אך מהסכום יתקזזו הלוואות שחייבת החברה למגדל בסך 182 מיליון שקל, כך שלמעשה דלק נדל"ן תקבל סכום של 55 מיליון שקל במזומן בלבד. התנאי לביצוע העסקה הוא קבלת אישור המפקח בתחוך חודש מחתימת החוזה.

דלק נדל"ן היא זרוע הנדל"ן של קבוצת דלק (79.9%) שבשליטת יצחק תשובה (64.8%). קבוצת מגדל החזיקה במניות דלק נדל"ן נכסים מניבים באמצעות חברת הביטוח, קרנות הפנסיה ("מקפת") וקופות הגמל. טרם העסקה, מחזיקה מגדל בכ-20% ממניות דלק נדל"ן נכסים מניבים. מתווה העסקה משקף את ההתבססות של מגדל בנכסים מניבים כעוגן להשקעות המניבות הכנסה קבועה לחסכונות לטווח ארוך אותם היא מנהלת, ומנגד - משחררת עבור דלק נדל"ן מזומנים כתוצאה ממימוש נכסים, מה שצפוי לשפר את תזרים המזומנים שלה.

מדובר בשישה נכסים ביניהם ניתן למנות את "בית יעד", בנין משרדים ומסחר בירושלים; "מי סנטר", מרכז מסחרי בכרמיאל; "נטר", בנין משרדים באזור התעשייה בכפר נטר; יחידות משרדים בבית גיבור בתל-אביב; "מתקן ראשון" בראשון לציון, וקרקע בסמוך לצומת גהה. במשך חמשת ימי העבודה בשבוע הבא לסהר החזקות תוענק האופציה לחייב את מגדל לרכוש ממנה קרקע באזור פולג בנתניה ושטח משרדי בבניין "לב תל אביב" ברחוב מונטיפיורי בעיר.

העסקה, כאמור, "תנקה" מהמאזנים של דלק נדל"ן נכסים מניבים חלק מהנכסים ומההתחייבויות שלה. במונחי סוף ספטמבר, שווי הנכסים לאחר המכירה יעמוד על 686 מיליון שקל (בתחומי המסחר, המשרדים ותחנות תדלוק) מתוכם נכסים בהיקף של כ-300 מיליון שקל שאינם משועבדים. לאחר העסקה יוותרו בידיה 26 נכסים מניבים בישראל בשטח של כ-100 אלף מ"ר (בית אדר, קניון דרורים, אחזקות בקניון חיפה, המרכז המסחרי רמלוד, קניון עכו והמרכז המסחרי בראש פינה) ובנוסף קרקעות וזכויות בניה נוספים.

שווי ההתחייבויות מנגד יעמוד על 278 מיליון שקל. מכאן, שיחס ההלוואות לנכסים (LTV) יעמוד על 37.7% והרווח התפעולי הנקי (NOI) השנתי עבור יתרת נכסי החברה יסתכם בכ-56 מיליון שקל ב-2009.

לאחר קיום העסקה, הבעלות על החברה הבת במלואה תעבור לדלק נדל"ן. החברה מציינת כי יתרת המזומנים שלה עומדת על 92 מיליון שקל (500 מיליון שקל עם הלוואות בעלים והון עצמי) וקווי אשראי בנקאיים בסך 80 מיליון שקל נוספים. החברה מנהלת מו"מ לקו אשראי נוסף מהמערכת הבנקאית בהיקף 70 מיליון שקל.