סוויס-רה רוכשת 25% מהסיכון האלמנטרי של מנורה מבטחים

ההיקף המשוער של העסקה נאמד בכ-250 מיליון שקל ב-2009 ; גם ברקשייר האת'אווי של וורן באפט משתפת פעולה עם הראל ביטוח

חברת מנורה מבטחים ביטוח , בניהול ארי קלמן, הגיעה להסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, סוויס-רה, לפיו תעביר לה 25% מתיק הביטוח הכללי שלה בשייר - פרמיות החברה בניכוי הכספים שהועברו לחברות ביטוח משנה בחוזים רגילים. זאת, בדומה להסכם של הראל וקבוצת ברקשייר התאווי, עליו גם נודע היום.

מנורה מבטחים הינה השחקנית השלישית בגודלה בשוק הביטוח הכללי בישראלי לאחר הראל וכלל-ביטוח. ההסכם בין מנורה לבין סוויס-רה צפוי להיחתם בעוד כשבועיים, לאחר מו"מ שנמשך כחצי שנה. במסגרת זו סיכמו החברות על עסקת ביטוח משנה מסוג Multi Line Quota Share, לפיו מבטח המשנה מקבל שיעור קבוע מכל סיכון תמורתו הוא מקבל את אותו השיעור בפרמיה בו הוא נושא בסיכון.

במנורה מציינים כי ההיקף המשוער של העסקה נאמד בכ-250 מיליון שקל ב-2009. מכאן, שבדומה להראל ועל רקע התקופה, מנורה מבטחים חותמת על הסכם ייחודי שצפוי להקטין את רווחיה בתחום הביטוח הכללי אך ברוח ימים אלו מקטין גם את האפשרות להפסדים בתחומים הנכללים בעסקה.

המנכ"ל ארי קלמן מסר שההסכם "מקטין את החשיפה הביטוחית של מנורה והופך את מנורה לחברה 'מועדפת' בסוויס-רה מבחינת פתרונות ביטוח משנה גם בענפים אחרים, פתיחת מערכת ההדרכה של חברת ביטוח המשנה לכלל עובדי מנורה, שיתוף פעולה בהחדרת מוצרים חדשים ותמיכה ביישום SOLVENCY II וכו'. בחברת הביטוח הישראלית מציינים שהעסקה מקטינה משמעותית את דרישות ההון הנדרש ממנורה לפי תקנות הרגולציה.

בנוסף, אתמול הודיעה מנורה מבטחים החזקות, החברה האם של מנורה מבטחים ביטוח, על מינויו של גדליה דורון ליו"ר החברה במקומו של בעל השליטה בקבוצה - מנחם גורביץ, שימשיך לכהן כמנכ"ל חברת ההחזקות וכיו"ר של חברות בנות בקבוצה. לאחרונה מונה קלמן למשנה למנכ"ל מנורה החזקות.