משרד התקשורת השלים את השימוע להכנסת מפעילים סלולריים וירטואליים

השימוע אמור להתפרסם בימים אלה, ובמסגרתו יתוקנו הרישיונות של החברות הסלולריות כך שיאפשרו לשחקנים חדשים לעשות שימוש ברשתות של החברות הסלולריות ולמכור באמצעותן שירותי סלולר ללקוחות חדשים

משרד התקשורת השלים את השימוע בנושא הכנסת מפעילים סלולריים נוספים לשוק התקשורת הישראלי בשיטת ה-MVNO (Mobile Virtual Netwrok Operator). השימוע אמור להתפרסם בימים אלה ובמסגרתו יתוקנו הרישיונות של החברות הסלולריות כך שיאפשרו לשחקנים חדשים לעשות שימוש ברשתות של החברות הסלולריות ולמכור באמצעותם שירותי סלולר ללקוחות חדשים.

השימוע מתפרסם בעקבות החלטת ממשלה שהתקבלה בנושא והוא נדחף חזק מאוד על ידי משרד האוצר, שרוצה בכל הכוח לקדם את הנושא, כאשר לא תמיד הוא רואה עין בעין עם משרד התקשורת בעניין. שר התקשורת, אריאל אטיאס, הבהיר כי הוא מכוון לכך שהשימוע יסתיים לפני הבחירות בעיקר בגלל שהבין שיש סיכוי ששר תקשורת חדש עשוי להביא לדחייה נוספת של המהלך בשל רצונו ללמוד ולהפנים את הסוגיה.

זמן אוויר

מפעילי סלולר חדשים בשיטת ה-MVNO בדרך כלל רוכשים זמן אוויר ממפעיל קיים ומוכרים אותו ללקוחות בצורה משותפת או בנפרד תחת מותג קיים. שיתופי פעולה כאלו יש למשל באמצעות רשתות סופרמרקטים בעולם, או חברות שמוכרות שירותי סלולר תמורת הסכמה לצפייה בפרסומות וכולי.

לרוב אף מפעיל סלולרי וירטואלי לא הצליח להביא לידי שבירת ההגמוניה של המפעילים הקיימים בגלל סיבות ברורות, של אי יכולת לשלוט במרכיבי הרשת, מרווחים נמוכים מדי כתוצאה מתחרות מצד החברות הסלולריות עצמן, השקעה כבדה שנדרשה לפרסום ושיווק ועוד.

משרד התקשורת מפרסם את השימוע שמיועד לתיקון הרישיון של החברות הסלולריות.

זו הסיבה שהשימוע לא יתמקד בשאלה הגדולה והרחבה שהיא האם בכלל צריך להכניס ספקי סלולר נוספים לשוק המקומי וזאת מפני שהממשלה כבר אישרה את הנושא וכעת צריך ליצור את התשתית שתאפשר לשחקנים החדשים לבוא ולהתנהל מול החברות הסלולריות.

עד כה מי שהצהיר על נכונותו להיכנס לתחום הן החברות HOT ו-סמייל 012, דואר ישראל ורשת המשביר לצרכן שלא ברור האם היא עדיין מעוניינת בכך.