נתניהו לאילנה דיין: "אם לא נסתום את הפירצה בציר פילדלפי - עוד שלושה חודשים האש תגיע לתל אביב"

[חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה"] ערוץ 2: במסגרת התוכנית עובדה שאלה דיין: האם צריך לעצור עכשיו? נתניהו: "צריך להסיר את האיום, צריך לתת להם מכות חזקות" ; לילדים מהדרום אמר ביבי: "צריך להפעיל את כל הכוחות על מנת שאתם תשנו בשקט" ; "זהו מאבק של בני אור בבני חושך, אנחנו נצטרך לעשות בריתות עם בעלי בריתינו בעולם המערבי והערבי על מנת להדוף תנועה אלימה זו"

במסגרת השידורים המיוחדים על רקע הלחימה בדרום, אירחה הערב בערוץ 2 בתוכניתה עובדה, אילנה דיין את יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו וחבורת ילדים מהדרום לשיחה. במסגרתה אמר נתניהו "צריך להפעיל את כל הכוחות על מנת שאתם תשנו בשקט", "אני הייתי רוצה שזה יהיה צבע אדום", אמר ביבי לילדים והציג לפניהם כדור פלסטיק אדום, ולא הפגזות או אזעקות. נתניהו סיפר לילדים כי קיבל את הכינוי ביבי מדודו.

לשאלת דיין האם צריך לעצור עכשיו? ענה ביבי "צריך להסיר את האיום, צריך לתת להם מכות חזקות, על מנת שהאיום לא יתחדש צריך לסתום את הפירצה בחלק הדרומי של הרצועה דרכה מעבירים הפלסטינים אמל"ח", "אם לא נסתום את הפירצה בציר פילדלפי - עוד שלושה חודשים האש תגיע לתל אביב". "איך לסתום את הפירצה - אני אסביר בפורומים המתאימים לכך ולא בכלי התקשורת".

לשאלתה, האם את החמאס אפשר עכשיו למוטט? ענה כי "לא יהיה מנוס אלא למגר את השלטון של החמאס - אולי זה לא יקרה בסיבוב הנוכחי, בינתיים אנחנו במאבק עם גורם שלא מכיר בקיום שלנו. בנינו מגינים בגופם עלינו מפני מי שרוצה לחסל אותנו". ביבי סיפר על מפגש בתחנת דלק שהיה לו עם חיילים שהפגינו מוטיבציה גבוהה להלחם. "האחדות של העם היא חשובה על מנת לבלום את המיתקפה ולמנוע את התחדשותה".

נתניהו לא מאמין שלאורך זמן ישראל יכולה להרשות לעצמה קיומו של בסיס ענק של אירן בעזה. "הבסיס הזה יצטרך ללכת. זהו מאבק של בני אור בבני חושך, אנחנו נצטרך לעשות בריתות עם בעלי בריתינו בעולם המערבי והערבי על מנת להדוף את התנועה האלימה הזו. זהו גורם טרוריסטי ששם אוכלוסיה של מיליון איש תחת איום של טילים - אין ברירה אלה להילחם בו".

לשאלת דיין על יחסה של הקהילה הבינלאומית למעשיה של ישראל ענה נתניהו כי היה שואל אותם "מה אתם הייתם עושים במקומינו?".

בהתייחסו לבחירות והצורך לשקול את קיומם במועד, עונה ביבי "צריכים להתקיים תנאים מאד קיצוניים על מנת לשנות את המועד ולאפשר דבר שקרה רק פעם אחת בישראל, בימי מלחמת יום הכיפורים - ישראל לא צריכה לשנות דבר בהתנהלות השלטון הדמוקרטי בה, זו תיהיה כניעה לכוחות הטרור".