צרות נוספות לארזים: ירידת הריבית בבריטניה תביא להוצאות מימון של 160 מיליון שקל ברבעון

ההוצאות נובעות מקיטון באותו סכום של 160 מיליון שקל בשווי ההוגן של עסקאות החלף ריבית ; ההון העצמי ישחק ב-27 מיליון שקל ; התפטרותם של הדירקטורים החיצוניים תיכנס לתוקף ב-15 בחודש

הצרות, כך למדים בארזים , מגיעות בצרורות. לאחר שהודיעה רק אתמול (ג') כי רשת ברגר קינג לא תשכור 25 מסעדות באנגליה, כלומר ייגרעו ממנה הכנסות בדמות דמי-שכירות של כ-2.3 מיליון ליש"ט לשנה החל מ-2010, היום מתוודעים המשקיעים לצרה נוספת, ותזכורת לצרה מהשבוע שעבר. ברגר קינג הייתה אמורה לשכור את המסעדות במתחם Little Chef, שם השוכר הקודם פונה לאחר שנקלע לקשיים כלכליים.

ארזים מדווחת, כי ירידת הריבית בבריטניה תביא להוצאות מימון של 160 מיליון שקל ברבעון. לשם השוואה, ברבעון המקביל (החותם את 2007) דיווחה ארזים של הוצאות מימון (נטו) של 21.75 מיליון שקל. ברבעון הקודם, דיווחה על הוצאות מימון של 92.35 מיליון שקל.

ההוצאות נובעות מקיטון באותו סכום של 160 מיליון שקל בשווי ההוגן של עסקאות החלף (SWAP) ריבית. שיעור הריבית בבריטניה עומד על 2% לשנה במונחים שנתיים וצפוי לרדת מחר (ה') ל-1.5%. הונה העצמי של ארזים ישחק ב-27 מיליון שקל.

בריטניה, נזכיר, הוא שוק הנדל"ן המרכזי בו פועלת ארזים. בשל כך, דו"חותיה הכספיים של ארזים מושפעים מהשינויים בשערי החליפין של הליש"ט (והאירו) ביחס לשקל. פעילותה של ארזים בחו"ל באמצעות חברות זרות הפועלות במטבע מקומי הביאה לשחיקה האמורה בהון העצמי.

בתוך כך, התפטרותם של הדירקטורים החיצוניים תיכנס לתוקף ב-15 בחודש. בשבוע שעבר נודע כי חברת הביטוח הפניקס החריגה שעשויה להתבע החברה בגין אי עמידה בפרעון חובותיה למחזיקי האג"ח בכל הנוגע לביטוח אחריות חברי מועצת המנהלים. בשל היעדר הכיסוי האמור, אפרים בציה ושרגא גרבינסקי הודיעו על התפטרותם.

ההתפטרות היתה אמורה להיכנס לתוקפה מחר, "ונוכח מאמצעי החברה לשפר את תנאי פוליסת ביטוח נושאי משרה שהוצעה לה... הדירקטורים החיצוניים הודיעו היום במהלך ישיבת דירקטוריון שקיימה החברה, כי הם מוכנים להאריך את כהונתם עד ליום 15.1.2009 בשעה 12:00", לשון הדיווח של החברה לבורסה.

ארזים, שהייתה אחת המניות שהניבו את התשואה הגבוהה ביותר בבורסה לפני המשבר הנוכחי, נסחרת היום במחיר המשקף לה שווי שוק של 21.41 מיליון שקל בלבד, זאת לעומת שווי של 1.16 מיליארד שקל ערב פרוץ המשבר בקיץ 2007. מתחילת 2009 עלתה מניית החברה ב-37.1%.

ארזים סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של 226.3 מיליון שקל, לעומת רווח של 187.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההון העצמי של החברה נשחק ב-85% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ארזיםארזים