הקבינט החברתי-כלכלי בממשלה אישר הקצאת 150 מיליון שקל למעסיקים שיקלטו עובדים חדשים

בהתאם להצעת השרים בר-און וישי, תינתן עדיפות ליישובי הפריפריה ועוטף עזה בקליטת עובדים ; בנוסף, תוענק תמיכה על העסקה בשיעורים משמעותיים של בני מיעוטים, חרדים ואוכלוסיות מיוחדות בכל הארץ

הקבינט החברתי-כלכלי בממשלה אישר את הצעת שר התעשייה והמסחר, אלי ישי, ושר האוצר, רוני בר-און, להקצאת 150 מיליון שקל לטובת מעסיקים לעידוד קליטת עובדים חדשים במגזר העסקי. בהתאם להצעת השרים, תינתן עדיפות ליישובי הפריפריה ועוטף עזה בקליטת עובדים באזורים אלה. כמו כן, תוענק תמיכה על העסקה בשיעורים משמעותיים של בני מיעוטים, חרדים ואוכלוסיות מיוחדות בכל הארץ.

במסגרת הצעת השרים יוקצו תקציבים משמעותיים להקמת מרכזי מחקר ופיתוח בפריפריה שיספקו משרות ברמת השתכרות גבוהה. מרכזי המחקר והפיתוח יהוו עוגן תעסוקתי בפריפריה שישפיע גם על תחומים נוספים כמו חינוך, תרבות ועוד.

השרים בר-און וישי ציינו כי ההצעה נועדה לסייע בקליטת עובדים נוספים בעסקים בישראל, נוכח המשבר הכלכלי העולמי והשלכותיו על הכלכלה במדינת ישראל. זאת, באמצעות סבסוד שכר עובדים על מנת לעודד קליטתם במגזר העיסקי. ישי הוסיף כי הסיוע יועמד לעסקים כהשתתפות בעלות שכר העבודה של העובדים החדשים אשר יקלטו בעסק בתקופה הקרובה. בר-און ציין כי הקמתו של מרכז מו"פ בפריפריה תעודד הגירה של אוכלוסיה חזקה לאזור זה.

המדינה תשתתף במימון עלות העסקת העובדים החדשים בשני מסלולים:

; מסלול לקליטת עובדים נוספים בפריפריה, ביישובי עוטף עזה, באזור פיתוח א' ומקרב בני מיעוטים, חרדים או אוכלוסיות מיוחדות (עד 30 חודשים בשיעור הולך ופוחת עבור קליטת עובדים נוספים). יצוין, כי גם עסק אשר אינו ממוקם באזורים אלו, יהיה זכאי לקבל סיוע בקליטת עובדים נוספים, ובלבד שלפחות 90% מהעובדים הנוספים שיקלוט יהיו עובדים שהם בני מיעוטים, חרדים ואוכלוסיה ששיעור ההשתתפות שלה בתעסוקה נמוך בשיעורים דומים.

; מסלול לקליטת עובדים נוספים במרכזי מחקר ופיתוח של חברות גדולות בפריפריה (באותם תנאים עבור קליטת עובדים בעלות העסקה גבוהה אשר יועסקו במרכזי פיתוח של חברות גדולות בעלות היקף מכירות של 100 מיליון דולר ומעלה וממוקמות באזורי תעשייה בפריפריה).

משרד התמ"ת יפרסם בימים הקרובים מכרז בין המעסיקים, שיאפשר השתלבותם במסגרת התוכנית לקבלת אמצעי הסיוע לטובת העסקת עובדים נוספים.