מחזיקי אג"ח בנאנט: "עסקת בעלי העניין מרוקנת את החברה"

על פי העסקה, תרכוש החברה 15% מאולימפיה נדל"ן הפרטית, שאוסקר כצנלסון, מנכ"ל נאנט, הוא גם אחד מבעליה ; המשקיעים דורשים את ביטול העסקה או פירעון מיידי של האג"ח

מחזיקי אג"ח בחברת נאנט פנו לנאמן האג"ח, הרמטיק נאמנות, בבקשה לכנס אסיפה מיידית. המשקיעים טוענים כי עסקת בעלי העניין עליה חתמה לאחרונה נאנט עם אולימפיה, מרוקנת את החברה ופוגעת ביכולת ההחזר שלה לבעלי האג"ח. ל"גלובס" נודע, כי הם מתכוונים לדרוש את ביטול העסקה או לחלופין - פירעון מיידי של האג"ח.

בחודש שעבר הודיעה נאנט, שבשליטת ישראלום ואולימפיה בנייה, על עסקה לרכישת 15% מאולימפיה נדל"ן (הפרטית) המחזיקה בקרקע בקייב, תמורת 6 מיליון דולר. העסקה תתבצע במחיר דומה לעסקה שבוצעה במארס 2008, למרות שמאז ירדו מחירי הנדל"ן במדינה בשיעור חד.

אוסקר כצנלסון, יו"ר אולימפיה החזקות ומנכ"ל נאנט, הוא מבעלי השליטה באולימפיה נדל"ן ויש לו גם אחזקה באולימפיה החזקות, לאחר שמכר את מרבית מניותיו באוגוסט 2007.

העסקה אושרה כחוק על ידי הדירקטורים הבלתי תלויים של נאנט, ובדיווח לבורסה של נאנט ושל חברת האם (32.3%) אולימפיה החזקות, צוין שאוסקר כצנלסון ורון הדסי, סגן יו"ר ישראלום, לא השתתפו בישיבה, בשל העניין האישי שיש להם בעסקה.

בתשקיף האג"ח של נאנט, לא קיים סעיף שמאפשר להתנגד לעסקאות מהסוג הזה. בנוסף על כך, נאנט נמצאת בשליטת מחזיקים שונים, שאינם קשורים לאולימפיה, כך שניתן להעריך כי אם העסקה אכן הייתה בעייתית, הם לא היו נותנים ידם לאישורה.

אולימפיה נמצאת בשליטת ישראלום של שולם פישר ומתיו ברונפמן (26.4%), עדי ספיר (15.8%) וקארל פרנץ ושותפים נוספים (15.5%). נאנט נמצאת בשליטת אולימפיה (35.2%), לוינשטיין (21.5%), קרן של ליהמן ברדרס, שקרס (15%) וקארל פרנץ ושותפים נוספים (9.8%).

לאולימפיה שני פרויקטים גדולים באוקראינה: בדצמבר 2007 היא רכשה שטח של 118 דונם במרכז קייב תמורת 36.5 מיליון דולר. ביולי 2007 רכשה חברת הבת שלה, אולימפיה יורו, 75% מפרויקט של 165 דונם בקייב תמורת 365 מיליון שקל.

[לאתר אפיקים סולידיים]