גילת תפטר 30 עובדים בישראל; ההנהלה תקצץ 10%-15% משכרה

קיצוץ השכר והפיטורים צפויים, עפ"י הערכות, לחסוך לחברה כ-3 מיליון דולר בשנה ; מגילת לא נמסרה תגובה ; ב-3 הרבעונים הראשונים של השנה רשמה גילת בשורה התחתונה רווח נקי של 5.3 מיליון דולר עפ"י כללי GAAP

ענף ההיי-טק ממשיך להיפגע מהמשבר הפיננסי הנוכחי. חברת גילת , המפתחת, מייצרת ומשווקת תחנות לוויין זעירות (VSAT) המשמשות לתקשורת, ומספקת שירותים נוספים הקשורים לכך, צפויה לפטר בימים הקרובים כ-4% מכוח העבודה שלה, שהם 40 עובדים. כ-30 מתוך העובדים שצפויים לאבד את משרתם, עובדים בישראל.

בנוסף לפיטורים, הנהלת החברה צפויה לקצץ בשכר הבכירים בשיעור 10%-15%. הצעדים האלו נועדו לסייע לחברה להתמודד עם המשבר העולמי והשלכותיו, במיוחד לאחר שעסקת רכישתה של גילת, תמורת 475 מיליון דולר, לא הגיעה לכדי השלמה והחברה נמצאת בהליכים משפטיים בנידון.

קיצוץ השכר והפיטורים, צפויים ע"פ הערכות לחסוך לחברה כ-3 מיליון דולר בשנה. מחברת גילת לא נמסרה תגובה.

נזכיר כי לפני כשבועיים, גילת דיווחה שהגיעה להסכם מחודש עם ממשלת קולומביה, לאספקת שירותי תקשורת - טלפוניה וגישה לאינטרנט על-ידי שימוש בטכנולוגיית לוויינים. בעקבות ההסכם, גילת תוכל להכיר בהכנסות של 24 מיליון דולר ב-2009 ו-2010. ההסכם קובע תנאים לשחרור הכסף - כ-24 מיליון דולר שמופקדים כיום בנאמנות - וגילת מצפה שרובו של הסכום ישוחרר כבר ב-2009 ומיעוטו ב-2010.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות גילת ב-201.4 מיליון דולר, ובשורה התחתונה היא רשמה רווח נקי של 5.3 מיליון דולר על-פי כללי GAAP (ו-7.8 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP).

כזכור, במארס האחרון, לאחר תהליך ארוך ומייגע של דיונים ובדיקות נאותות, נחתם הסכם לרכישת גילת תמורת 475 מיליון דולר (11.4 דולר למניה). בתחילת אוגוסט הודיעה גילת לרוכשים שעמדה בכל התנאים לסגירת העסקה. לפי ההסכם, ניתנה לרוכשים תקופה של עשרה ימים לסגור את העסקה, את כאשר אלו חלפו, הציבה גילת לקבוצה אולטימטום בן 72 שעות. בסוף אוגוסט, הודיעה גילת באופן רשמי כי העסקה מבוטלת והגישה תביעה לתשלום עמלת ביטול עסקת המיזוג נגד כל אחד מהצדדים, שהיה ערב לעסקה.