הקונים נבלמו אבל לא נעלמו, עדיין

לפני הפעמון>ניתוח טכני לקראת פתיחת שבוע המסחר בוול סטריט ביום שני

אחרי חמשת ימי המסחר הראשונים של ינואר שהסתיימו בנימה שורית קלה, הגיע יום שישי והדובים, כאילו חיכו מעבר לפינה, הסתערו והורידו את ה-S&P 500 אל מתחת לרמת התמיכה-מבחן החשובה 910. זאת אחרי שביום חמישי ניתנה שם תמיכה יפה. ההתפתחות הזו לא מוחקת עדיין את הסיכוי לעליה אבל בהחלט מכרסמת בו. גם האינדיקטורים הטכניים מלמדים שלטווח הקצר צפוי מאבק. העניים נשואות לפיכך אל המסחר ביום שני.

סגירה מעל 910 ביום שני תיחשב סימן עוצמה של הקונים. פתיחה, מסחר וסגירה מעל 910 יעשו את המעקב קל יותר מנקודת המבט של תרחיש העליה שאנחנו עדיין דבקים בו.

מהלך מתחת ל-890 יחייב, על פי הניתוח הטכני, כניסה למצב ניטראלי (סגירת פוזיציית רכש ללא פוזיציות שורט עדיין. בקניון המניות נפתחה ההגנה כבר מתחת ל-910, והיא תיסגר אם יעלה המדד מעל 910). מהלך מתחת ל-850 ילמד על חזרה למגמת הירידה. צריך לפיכך לעקוב אחרי המסחר ברמות האלו ולפעול על פי התוצאות. אנחנו נעדכן בהמשך השבוע כאן ובמדור ניתוח טכני באתר גלובס.

ה-VIX CBOE SPX Volatility Index נשאר פחות או יותר כפי שהיה בסקירה האחרונה. ניכרים סימני עליה מעל התמיכה באזור ה-35-40. היה וה-VIX יצביע על 45 ומעלה נבין שסף הפחד עולה מדרגה. היה ומדד ה-VIX ירד מתחת ל-39, נבין שהמשקיעים מתחילים שוב להירגע.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician. מרצה-חבר סגל במחלקה למימון, ביה"ס למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל segalziv@gmail.com
http://zivsegal.blogspot.com
זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים כאן. הטור מעודכן לנתוני הסגירה מיום המסחר הקודם. אין לראות בניוזלטר זה המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.