ממשלת גרמניה, בראשות אנגלה מרקל, אישרה חבילת חילוץ בהיקף של 50 מיליארד אירו

[למדור שוקי עולם] ירידות חדות באירופה ; החבילה כוללת גם סכום של 1.5 מיליארד אירו שנועד לעזור לתעשיית הרכב הגרמנית, המעסיקה במישרין או בעקיפין 1 מתוך כל 5 עובדים בגרמניה

שמונה חודשים לפני הבחירות בגרמניה, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אישרה חבילת חילוץ הנאמדת ב-50 מיליארד אירו (67.02 מיליארד דולר), והכוללת מגוון השקעות, הקלות מס ותמיכה בחברות ציבוריות. יום המסחר באירופה מתאפיין בירידות חדות.

חבילת החילוץ אושרה בהצבעת רוב הקואליציה של המפלגה השמרנית של מרקל והמפלגה הסוציאל דמוקרטית (SPD), שהחליטה להתערב ולעזור לכלכלה השלישית בגודלה בעולם, והחזקה ביותר באירופה המתמודדת עם אחת התקופות הקשות בתולדותיה, מאז מלחמת העולם השנייה.

במסגרת תוכנית החילוץ, גרמניה מתכוונת להגדיל את ההשקעה הממשלתית בחינוך ותשתיות, במהלך שנועד לשקם את שוק העבודה המקרטע. הממשלה הפדרלית תפריש 14 מיליארד אירו לטובת התוכנית ו-16 המחוזות של גרמניה יספקו את שאר הסכום.

החבילה כוללת גם סכום של 1.5 מיליארד אירו שנועד לעזור לתעשיית הרכב הגרמנית, המעסיקה במישרין או בעקיפין 1 מתוך כל 5 עובדים בגרמניה.

מדובר בחבילת החילוץ השנייה שקיבלה את אישור הממשל הגרמני בחודשים הראשונים, כשגם שכנותיה של גרמניה פתחו במהלכים ליישום תוכניות חילוץ שונות; צרפת צפויה לחשוף תוכנית של 26 מיליארד אירו ובריטניה חשפה בנובמבר חבילת חילוץ של 20 מיליארד ליש"ט.

[לאתר המט"ח]