בעלי מניות NDS אישרו מכירתה; בחברה מעריכים כי העסקה תיסגר במועד וכפי שנקבע

רפי קסטן, סמנכ"ל תפעול ב-NDS ומנכ"ל NDS ישראל, סבור כי מכירת החברה לניוז קורפ וקרן פרמירה אטרקטיבית גם לבעלי מניות המיעוט וגם לבעלי מניות הרוב ; "נראה כי שוק ההון חושב אותו דבר בנוגע לאטרקטיביות - עובדה שמחיר המניה היום כבר נושק למחירה בעסקה"

עוד צעד בדרך להפיכתה של NDS לחברה פרטית: אסיפת בעלי המניות של החברה, שהתכנסה אתמול בלונדון, אישרה ברוב גדול את מכירתה תמורת 63 דולר למניה (כ-3.7 מיליארד דולר). NDS, שנסחרת כיום בנאסד"ק, תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית, בבעלות קרן הפרייבט אקוויטי האירופית Permira ותאגיד המדיה ניוז קורפ של רופרט מרדוק. החלוקה היא 51% מהחברה לפרמירה, והיתר לניוז קורפ, בעוד שלפני הרכישה ניוז קורפ היא בעלת השליטה ב-NDS עם אחזקה של 72%.

NDS מנוהלת על-ידי ד"ר אייב פלד, והיא מספקת ציוד הצפנה וגישה מותנית, וכן מוצרים ופתרונות דיגיטליים המיועדים לספקי טלוויזיה רב ערוצית וספקי תוכן. בהצבעה אתמול היה ייצוג ל-98% מבעלי המניות של החברה, וההצעה התקבלה כמעט פה אחד (וליתר דיוק, ברוב של 99.99%). NDS רשומה כחברה אנגלית והתהליך מתבצע בהתאם לחוק האנגלי, כך שהשלב הבא כולל שני דיונים בבית משפט, שייערכו ב-27 בינואר וב-4 בפברואר. כל האישורים הרגולטוריים לקיום העסקה כבר התקבלו.

הצעת הרכש ל-NDS התקבלה לראשונה לפני כחצי שנה, כשניוז קורפ - בעלת עניין בחברה עוד משנת 1992 - חברה לפרמירה, והשתיים הציעו לרכוש את כל מניות החברה תמורת 60 דולר למניה, מחיר שהיה אז גבוה בכ-21% ממחיר השוק. מספר שבועות מאוחר יותר הועלה המחיר בהצעה ל-63 דולר למניה. מאז השתנו הרבה דברים בכלכלה העולמית, והמשבר הכלכלי השפיע על המחירים בעסקאות אחרות, גם של חברות ישראליות. באלדין, לדוגמה, דובר בתחילה על רכישה תמורת 208 מיליון דולר ולבסוף הוסכם על 160 מיליון דולר, בעוד שמכירת גילת לוויינים לפי שווי של 475 מיליון דולר כלל לא יצאה אל הפועל.

אטרקטיביות גורפת

למרות הסביבה המאקרו-כלכלית, רפי קסטן, סמנכ"ל התפעול של NDS ומנכ"ל NDS ישראל, מעריך היום שלא צפוי כל שינוי במחיר והעסקה תיסגר במחיר שנקבע. "אנחנו אופטימים, ומעריכים שהעסקה תיסגר במועד שנקבע ובפרמטרים שנקבעו, ואין לנו שום אינדיקציות שמראות משהו אחר", אומר קסטן, שמעריך כי העסקה טובה לכל הצדדים.

"לא הופתענו מהרוב המוחץ. העסקה אטרקטיבית גם לבעלי מניות המיעוט וגם לבעלי מניות הרוב", מוסיף קסטן. "אני לא נוהג לדבר על מחיר המניה, אבל העובדה היא שהמחיר כבר נושק למחיר המניה בעסקה, ונראה ששוק ההון חושב אותו דבר בנוגע לאטרקטיביות העסקה". מניית NDS עלתה אתמול ב-2.6% למחיר של כ-59.9 דולר, שמשקף לחברה שווי של 3.5 מיליארד דולר. קסטן מעריך שהעסקה תושלם תוך 30 יום.

הרבעון הפיסקאלי הראשון של 2009, שהסתיים בספטמבר, היה חלש עבור NDS, כשההכנסות שלה הסתכמו ב-182.2 מיליון דולר והרווח הנקי נחתך לרמה של 13.4 מיליון דולר. החברה צופה הכנסות של 895-905 מיליון דולר ורווח תפעולי בגובה 185-195 מיליון דולר בשנת 2009, שמוגדרת על-ידי החברה כשנה "מאתגרת". לאחרונה, נאלצה החברה לפטר למעלה מ-100 עובדים בישראל, מתוך יותר מ-1,000 שהעסיקה. רוב הפעילות של NDS בישראל היא במרכז הפיתוח של החברה בהר חוצבים שבירושלים.

אנ.די.אס גרופאנ.די.אס גרופ