תנודתיות תחת תקרת התנגדות

לפני הפעמון: ניתוח טכני שבועי של תל אביב 25 לקראת פתיחת שבוע המסחר
פעמון הסגירה: עדכון קצר לקראת סיום המסחר בוול סטריט

הנתון החשוב ביותר לסוף השבוע החולף, ביחס לתל אביב 25, הוא הסגירה מעל התמיכה ב-665, התמיכה שתוחמת ביחד עם 710-716 את התנודה האופקית של המדד. אבל, נראה שבפרספקטיבה ארוכת טווח, דווקא התקרה של 710-716 היא הנתון החשוב. המדד נבלם מתחתיה ומכאן נובעים הדשדוש והלחץ על התמיכה.

כפי שזה מסתמן, הדשדוש מקבל צורה של משולש. משולש הוא בדרך כלל תבנית המשך מגמה אבל זה כשמדובר במשולש קטן יחסית. כאן מדובר במשולש גדול הנמשך כבר חודשיים. עדיין צריך להתייחס אליו כאל תבנית המשך שממנה תל אביב 25 אמור להמשיך לרדת אבל בעירבון מוגבל.

מכל מקום, שני דברים ניתן לאמר על משולש. משולש מייצג התכנסות, סוג של שיווי משקל. היציאה מהמשולש מלמדת על ההכרעה וצפוי מהלך חד בכיוון היציאה. דרך אגב, גבולות המשולש כרגע הם ב-650 ו-700 פלוס מינוס. קשה להגדיר גבולות מדויקים משום שמדובר בקווים משופעים (שוקי המשולש) ולכן צריך לעקוב עם העין ולראות מתי המשולש נפרץ.

העובדה השניה ביחס למשולש היא שיש לו קודקוד. הקודקוד תוחם בזמן את תקופת התנודתיות. ת"א- 25 עדיין לא קרוב מאוד לקודקוד אבל בהחלט ניתן לאמר שמתקצר משך הזמן שנשאר לתנודתיות.

האינדיקטורים אינם חד משמעיים ביחס לתל אביב 25 וגם התמיכה מעל 665 היא בעלת משמעות שורית מסוימת. לפיכך, נגדיר את המגמה כתנודתית תחת תקרת התנגדות. תובנות והחלטות מסחר יתקבלו אחרי פריצה של המשולש ואזור התנודתיות.

עוד יום אחד נשאר לסיום שבוע המסחר בוול סטריט. האינטואיציה שלנו ביחס לקונים בוול סטריט עבדה והם באמת שבו אמש לזירה. אבל, הם ניצחו רק בסיבוב קטן. היום הם יצטרכו להמשיך את מה שהתחילו בו ולדחוף את ה-S&P 500 אל מעל 850 בשלב ראשון. זהו תרחיש סביר. מכל מקום, מהלך מתחת ל-830 ילמד על המשך מגמת הירידות. 830 / 850 הן רמות המבחן למסחר היום.

שבת שלום

--------

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician / CMT . מרצה-חבר סגל במחלקה למימון, ביה"ס למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל. segalziv@gmail.com / http://zivsegal.blogspot.com . זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים כאן. הטור מעודכן לנתוני הסגירה מיום המסחר הקודם. תוכנת MetaStock באדיבות קונסיליום. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. P>