דלק נדל"ן ממשיכה לאסוף מזומנים: DGRE מכרה בנין משרדים בשוודיה תמורת 104 מיליון שקל

DGRE תגרוף מהמכירה כ-25.5 מיליון שקל ; איליק רוז'נסקי: "לפני יותר משנתיים החלטנו לממש את כל הנכסים בשוודיה; הנכס נמכר ב-2 מיליון שקל מעל שוויו בספרים"

מחזיקי אג"ח דלק נדל"ן קיבלו לקראת סוף השנה הבטחה מרומזת כי יראו שוב את כספם, בעיקר הודות למימושי נכסים שהחברה מתכננת. המנכ"ל, איליק רוז'נסקי, אמר אז: "עד היום עמדתי בכל ההתחיבויות שלי, עד האגורה האחרונה".

היום (ו') הודיעה החברה על מימוש נכס נוסף כזה, והפעם מדובר בבנין משרדים בשוודיה, שאותו מכרה החברה הבת DGRE תמורת 104 מיליון שקל.

DGRE, המרכזת את רוב פעילותה הבינלאומית של דלק נדל"ן, מכרה את חלקה בבנין המשרדים (75%), הממוקם בשטוקהולם בשטח כולל של כ-4,700 מ"ר.

חלקה של DGRE (לפני מס) בניכוי הוצאות, השקעות בנכס ופירעון הלוואה מהבנק צפוי להסתכם בכ-25.5 מיליון שקל.

לבנין חמש קומות, והוא שוכן מעל קומת משרדים ומרתף המשמש כחניון תת קרקעי בלב איזור העסקים המסורתי של שטוקהולם. מרבית שטח הבנין - כ-3,900 מ"ר, מושכרים לקבוצת הפרסום "אוגילבי" (Ogilvy Group Sweden) שעתידה לסיים את חוזה השכירות שלה בחודש מארס 2009.

רוז'נסקי אמר היום: "החברה ממשיכה לדבוק בתוכנית האסטרטגית למימוש נכסים והנזלת קופתה. החברה החליטה לפני יותר משנתיים לממש את כל נכסיה בשוודיה, וזהו הנכס האחרון שבו אנו מחזיקים במדינה. גם נכס זה נמכר לפחות לפי שוויו בספרי החברה ובמקרה זה כ-2 מיליון שקל מעל לשווי בספרים נכון ל-30 לספטמבר 2008, ובכך מוכיח את איתנותם ואיכותם של נכסי החברה".

רוז'נסקי הוסיף: "שכר הדירה נטו בשנת 2008 הסתכם בכ-13.3 מיליון כתר שבדי, המשקף תשואה של כ- 6% למחיר המכירה נטו, תשואה המדגישה פעם נוספת את איכות הנכסים של החברה ויכולת המכירה שלה גם בימים אלה".