מחקר אמריקני: כלי רכב היברידיים וחשמליים יקרים מדי ואחוז החדירה שלהם ב-2020 יעמוד על 28% בלבד

המחקר מעריך כי האיחוד האירופי וארה"ב ייאלצו להשקיע במשותף כ-140 מיליארד דולר בתעשיית הרכב על מנת לפתח את כלי הרכב החשמליים וההיברידיים על מנת להוריד את רמת הפליטה של גזי החממה

[להרשמה לניוזלטר רכב]

לרכב החשמלי תפקיד מרכזי בהורדת כמות הפליטה של גזי חממה אך מסתבר כי העלויות שכרוכות בחישמול של ציי הרכב בעתיד עלול לגרור את יצרניות הרכב להפסדים נוספים, מעבר לאלה שמאיימים על קיומן כעת.

בכדי שמכוניות היברידיות וחשמליות יגיעו באמת לפוטנציאל שלהן, מדינות ברחבי העולם ייאלצו לממן את המעבר לכלי רכב חשמליים באמצעות הטבות ליצרנים ולצרכנים שיתקשו לבצע את המעבר הזה ללא תמריצים ממשלתיים.

ממחקר שערכה פירמה הייעוץ והניהול "קבוצת בוסטון לייעוץ" שפורסם באתר של רשת החדשות CNN, עולה כי בעתיד הקרוב, כלי רכב חשמליים יהוו חלק מהותי מצי הרכב העולמי אך ספק רב עם יהוו את רוב צי המכוניות העולמי בשל עלותם הגדולה.

עוד עולה מהמחקר, כי התרחיש הסביר לעתיד הקרוב הוא כי במחיר חבית נפט של כ-150 דולר לחבית ואכיפה של חוקי פליטה ברחבי העולם, יימכרו ב-2020 כ-11 מיליון כלי רכב היברידיים ו-3 מיליון כלי רכב חשמליים. במקרה ה"אופטימי" הזה ב-2020 יתפסו המכוניות החשמליות וההיברידיות כ-28% מסך כלי הרכב החדשים שיימכרו באותה השנה.

טויוטה פריוס 2009

אחוז החדירה הזה של רכבים חשמליים והיברידיים אמור לפי המחקר לעלות למשלם המיסים באירופה 70 מיליארד דולר כשבתמורה ייחסכו כ-6 מיליארד דולר בזכות החלפת מכוניות רגילות במכוניות חשמליות חסכוניות. חאווייר מוסקט, אחד מכותבי הדו"ח אמר כי הסכומים בארה"ב יהיו דומים להוצאות הצפויות באירופה.

לדברי מוסקט, בהנחה שרוצים להגיע לפתרון המשתלם ביותר כלכלית וסביבתית, יש לשקול השקעה בייעול פעולתו של מנוע הבעירה הפנימית שנמצא בשימוש ברוב הרכבים הקיימים כיום. מוסקט ציין כי עלות הייעול של 20% בפליטת המזהמים ברכב בעל מנוע רגיל עומדת על -1,200 דולר לרכב בעוד שבכדי להגיע לאותה התוצאה ברכב היברידי עומד על טווח שבין 2,800 ל-5,600 דולר.

כיום, עלות הייצור של רכב היברידי גבוהה ב-7,000 דולר מאשר ייצור של רכב רגיל. כותבי המחקר, מעריכים כי ההפרש ירד ל-4,000 דולר בלבד בשנת 2020.