בריטניה חושפת חבילת חילוץ שנייה שנועדה לבטח בנקים כנגד הלוואות שלא הוחזרו

[למדור שוקי עולם] במסגרת התוכנית החדשה, ממשלת בריטניה תגדיל את אחזקותיה ברויאל בנק אוף סקוטלנד ל-70% מ-58% ; שר האוצר הבריטי: "בנקים שייקחו חלק בתוכנית יחוייבו בהסכמי הלוואה מאוד נקודתיים ומחייבים"

ממשלת בריטניה זרקה היום (ב') לבנקים הבריטיים חבל הצלה נוסף בשווי מיליארדי דולרים, והודיעה כי תתיר להם לבטח את עצמם נגד הפסדים כבדים ואף תערוב לאג"ח שלהם, כדי לצמצם את ההשפעה של מחנק האשראי על הכלכלה שכבר נמצאת במיתון.

הממשל הבריטי גם יקים יישות פיננסית בשליטה מדינית, בהיקף של 50 מיליארד דולר שתיקח על עצמה את כל ה"חובות הבעיתיים" של המוסדות הפיננסים במדינה.

"בנקים שייקחו חלק בתוכנית יחוייבו בהסכמי הלוואה מאוד נקודתיים ומחייבים", אמר שר האוצר הבריטי, אליסטר דארלינג. במסגרת התוכנית החדשה, ממשלת בריטניה תגדיל את אחזקותיה ברויאל בנק אוף סקוטלנד ל-70% מ-58%.

היוזמה החדשה מביאה את ההוצאה הממשלתית שקשורה למשבר הפיננסי במדינה, לכמעט טריליון ליש"ט, המשקף הוצאה של כ-33 אלף ליש"ט לכל משלם מיסים בריטי.

נזכיר כי באוקטובר 2008, ממשלת בריטניה השיקה חבילת חילוץ בת 500 מיליארד ליש"ט (741 מיליארד דולר), שכללה השקעה של 37 מיליארד ליש"ט בשלושה בנקים מובילים.