ועד עובדי מס הכנסה לאוצר: תיענו לדרישותינו להעלאת שכר - או שלא נעביר פיצויים לתושבי הדרום

נזכיר כי ועד עובדי מס הכנסה השמיעו איומים דומים לפני מספר חודשים, אז הם התנו את תשלום מס הכנסה שלילי לזכאים בהעלאת שכר מיידית

ועד עובדי מס הכנסה, אשר מנהלים מאבק ממושך מול האוצר לגבי תנאי עבודה, החליטו לקחת את תושבי הדרום, אשר רכושיהם נהרס עקב המלחמה מול החמאס, כ"בני ערובה".

בדיון שהתקיים היום (ה') בבניין ההסתדרות, איים ועד העובדים, בראשות טלחום פרדילוב, כי אם משרד האוצר לא יסכים להיענות לדרישת העובדים להעלאת שכר, הם לא יעבירו את כספי הפיצויים לתושבי הדרום מטעם מס רכוש, המגיעים להם לפי חוק.

בדיון השתתפו יו''ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי, שיחד עם פרדילוב הציגו את עמדת העובדים. מטעם משרד האוצר נכחו הממונה על השכר, אילן לוין וסגניו אהרון עוזיאלי וסגן הממונה על התקציבים, רותם פלג.

נזכיר כי ועד עובדי מס הכנסה השמיעו איומים דומים לפני מספר חודשים, אז הם התנו את תשלום מס הכנסה שלילי לזכאים בהעלאת שכר מיידית. במשרד האוצר טוענים כי אין כל הצדקה להעלאת שכר בכלל, ובפרט לנוכח המיתון הולך ומתגבר במשק הישראלי. במקביל נטען כי האוצר מוביל כעת תהליך של צמצום בשכר במגזר הציבורי.

נזכיר כי לוין, יחד עם שר האוצר, רוני בר-און, מובילים מהלך של אי עדכון (לפי מדד המחירים לצרכן והשכר הממוצע במשק) בשכר של בכירים במשרדים הממשלתיים, אשר פירושו קיצוץ בפועל, שכן העדכון הוא לפי הדין. האיום של פרדילוב נשמע תמוה במיוחד לאור העובדה כי היה זה יו''ר הסתדרות, עופר עיני, שהציב את עצמו בראש המאבק לקבלת פיצויים נדיבים לתושבי ובעלי העסקים בדרום. כצפוי, הצדדים לא הגיעו לשום הסכמה וקבעו כי הם יפגשו בעוד שבועיים.

אריאל יעקבי, יו''ר הסתדרות עובדי המדינה, מסר בתגובה כי העניין עלה היום בדיון שהתקיים אך לא מדובר בצעד אופרטיבי - לפחות לפי שעה".

טלחום פרדילוב מסר בתגובה: "אני לא אמרתי את הדברים המיוחסים לי אלא אריאל יעקבי".