אל-על הגיעה להסכם טיעון עם משרד המשפטים האמריקני בעניין תיאום מחירי הובלת מטענים; תשלם קנס של 15.7 מיליון דולר

על-פי הסכם הטיעון תתחייב החברה להודות כי ביצעה עבירה על דיני ההגבלים בארה"ב וכי היתה מעורבת בתיאום רכיב מחיר אחד או יותר בתחום שירותי ההובלה האווירית של מטענים אל ארה"ב וממנה ; משרד המשפטים האמריקני התחייב שלא להגיש אישומים נוספים

חברת אל על הודיעה הערב (ה') כי הגיעה להסכם טיעון עם משרד המשפטים האמריקני על רקע החקירה שהתנהלה כנגדה וכנגד חברות נוספות ע"י מחלקת ההגבלים העסקיים במשרד המשפטים בארה"ב בתחום שירותי ההובלה האווירית של מטענים מ- 2000 ועד תחילת שנת 2006.

על פי הסכם הטיעון תתחייב החברה להודות כי ביצעה עבירה על דיני ההגבלים העסקים בארה"ב וכי היתה מעורבת בתיאום רכיב מחיר אחד או יותר בתחום שירותי ההובלה האווירית של מטענים אל ארה"ב וממנה. אל על התחייבה לשלם קנס בסך 15.7 מיליון דולר לממשלת ארה"ב (שיבוצע במספר תשלומים נושאי ריבית על פני 4 שנים). מועצת המנהלים של חברת אל על אישרה את ההסכם אמש.

בנוסף תתחייב החברה להמשיך ולשתף פעולה באופן מלא עם משרד המשפטים האמריקני, במסגרת החקירה.

במסגרת ההסכם, יתחייב משרד המשפטים של ארה"ב שלא להגיש אישומים נוספים כנגד החברה או אישומים כנגד עובדים ונושאי משרד של החברה בהווה ובעבר (למעט מספר חריגים), ביחס לעבירות על דיני ההגבלים העסקיים בארה"ב, אשר נעשו בתחום שירותי ההובלה האווירית של המטענים לפני מועד ההתקשרות בהסכם הטיעון.

ההסכם טעון אישור של בית המשפט הפדראלי בארה"ב והוא צפוי להיות מוגש לאישורו בשבועות הקרובים.

בכפוף לאישור ההסכם, צפויה אל על להקטין בכ-5 מיליון דולר את ההפרשה שביצעה בהמשך להחלטת דירקטוריון החברה ב-25 במאי 2008 בסך 20 מיליון דולר.

נזכיר כי רק אתמול מונה יו"ר חדש לדירקטוריון אל-על: עמיקם כהן, שיכנס לתפקידו ב-1 בפברואר.