CNET: חברת IBM החלה לפטר "בשקט" 2,800 עובדים בצפון אמריקה

על-פי דיווחים שאסף אתר חדשות הטכנולוגיה, קבוצת המחשוב החלה בפיטורים ביום רביעי שעבר - למחרת פרסום דו"חותיה

ב-CNET טענו אתמול (שבת) כי חברת IBM החלה לפטר "בשקט" 2,800 עובדים בצפון אמריקה. על פי דיווחים שאסף אתר חדשות הטכנולוגיה, קבוצת המחשוב החלה בפיטורים ביום רביעי שעבר - למחרת פרסום דו"חותיה.

נציין, כי IBM לא דיווחה רשמית על צעד שכזה, ולא הגיבה לדיווח באתר האינטרנט. אבל השמועות בדבר הפיטורים נפוצו לכל עבר. כך למשל, מדווח האתר Alliance@IBM שהמספר הנקוב של המפוטרים מתייחס לחטיבות המכירות וההפצה. עוד עולה מהדיווח שלו, ארגון המקשור ל-Communication Workers of America מנסה לאגד את העובדים. על פי התגובות לאתר זה, הקיצוצים כבר החלו בטורונטו. לפי "עולם המחשב - קנדה", דובר החברה בקנדה אישר את המהלך.

השמועות הללו, יצוין, מגיעות חרף העובדה ש-IBM נתנה לוול סטריט סיבה לחייך בסיום המסחר ביום שלישי שעבר, כשהציגה דו"חות חזקים ותחזית אופטימית. המעבר של IBM לתוכנה ולשירותים השתלם, כשהיא עקפה את תחזיות האנליסטים וסיפקה תחזית ורודה ל-2009. החברה עקפה עקפה את ממוצע תחזיות האנליסטים ב-125 בכל הנוגע לשורת הרווח שלה.

שלוחת ZDNet באסיה, אתר הנמנה עם קבוצת CNET, דיווח מוקדם יותר החודש כי IBM מתכננת לקצץ 2,600 משרות בשלוחותיה באזור אסיה-פאסיפיק. לחברה עצמה 387 אלף מועסקים ברחבי העולם, על פי אתר החברה באינטרנט.

איי.בי.אם.איי.בי.אם.