מועצת הכבלים תתן הקלות בפרסום ובהפקות המקור לגופים המשדרים VOD

כבר היום הדרישה להפקות מקור עומדת על 4% במקום 8% למי שרוצה להקים רשת VOD מנוהלת ; במקביל, המועצה זימנה את נציגי חברת פרטנר כדי לשמוע מהן כוונותיה בנושא ה-VOD בטרם תפרסם את השימוע

מועצת הכבלים והלוויין שוקלת להעניק הקלות לחברות yes ו-HOT בכל הקשור לרגולציה המונהגת על תחום ה-VOD (שידורי וידיאו לפי דרישה). ל"גלובס" נודע כי המועצה עשויה לשקול בחיוב הקלות בנושא פרסום בערוצי ה-VOD בכבלים ובלוויין ואצל כל מי שייכנס לתחום, וכן תשקול להעניק הקלות ברגולציה המוטלת עליהן בתחום הפקות המקור.

עו"ד דורלי אלמגור, מנהלת מינהלת השידורים במועצת הכבלים והלוויין, אמרה בשבוע שעבר במסגרת כנס של אריקסון בנושא ה-IPTV (טלוויזיה מבוססת אינטרנט) כי יש לבצע שינויים ברגולציה על רקע הכניסה של גופים חדשים לתחום ה-VOD.

אלמגור לא ציינה זאת באופן מפורש, אך גורמים מקורבים ששוחחו עימה אישרו כי זאת אכן כוונתה ושאכן מדובר במיני מהפכה שמתוכננת בכל הקשור לפרסום בכבלים. כפי שפורסם ב"גלובס", מועצת הכבלים והלוויין מתכוונת לצאת בקרוב בשימוע שמטרתו לברר כיצד ניתן להשוות בין תנאי הרגולציה השונים המוטלים על החברות HOT ו-yes ולהחילם גם על חברת פרטנר שנכנסה לתחום זה לאחרונה. השימוע בא בעקבות לחץ כבד של HOT ו-yes שדורשות להשוות את תנאי הרגולציה מכיוון שהן הנפגעות העיקריות מכך בשל איבוד ההכנסות הצפוי מכניסתה של פרטנר.

אלמגור אמרה בדבריה בשבוע שעבר כי המטרה שלה ושל המועצה היא להנהיג רגולציה "קלה" על נושא השידורים באינטרנט תוך כדי שהיא רומזת להעתקת המודל האירופי בנושא זה, שאינו רואה את השידורים המועברים על גבי האינטרנט כשידורים לכל דבר אך בכל זאת מפקח עליהם בצורה מאוד מינורית.

ההערכות במשרד התקשורת ובמועצה הן כי יש סיבות מספיק טובות בשביל שתהיה גמישות גדולה יותר ברגולציה. כבר היום הדרישה להפקות מקור עומדת על 4% במקום 8% למי שרוצה להקים רשת VOD מנוהלת. לגבי הפרסום, ההערכות הן כי ללא אפשרות לפרסום בשירותי ה-VOD, קשה יהיה לראות אותו מצליח בשורת הרווח.

המועצה נפגשה עם פרטנר

במקביל, נודע כי המועצה זימנה את נציגי חברת פרטנר כדי לשמוע מהן כוונותיה בנושא ה-VOD בטרם תפרסם את השימוע. המועצה בוחנת את האפשרות להטיל על פרטנר רגולציה בתחום השידור או לחילופין להעניק הקלות לגופים המשווקים שידורי VOD.

עמדתה המרכזית של פרטנר היא כי אין לה יומרות להיכנס לעולם הטלוויזיה הרב-ערוצית ומטרתה היא להתמקד בתוכן שהיא מריצה על גבי האינטרנט הפתוח. במילים אחרות, פרטנר מבקשת לא להשוות את תנאי הרגולציה המוחלים על HOT ו-yes גם עליה.