לראות ביחד, להיות לחוד: SeeToo מאפשרת לחלוק סרטונים בלי להעלות אותם לרשת

"יצירת וצריכת הווידיאו במגמת עלייה מתמדת, אולם כל דקת וידיאו מחייבת כ-100 מגה-בייט נפח אחסון, והעלאת קטע וידיאו לשירותי וידיאו כדוגמת YouTube יכולה להימשך זמן רב"

דרכי התקשורת השונות בין אנשים מושפעות מפיתוחים טכנולוגיים ומהמצאות, כגון תוכנות מסרים מיידיים וטרנד הרשתות החברתיות. אלה, מעצבים את חוויית ה"ביחד" של הגולשים באינטרנט.

לנישה הזו מתברג המוצר שמפתח הסטארט-אפ הישראלי SeeToo, שהוקם ב-2007 על-ידי אלון הוכברג, יזם שהקים בעבר את חברת מודוס שנמכרה לנס טכנולוגיות, את חברת נטאוס, שנסגרה בצל בועת הדוט.קום ואת חברת פרוליפיי.

SeeToo מפתחת מוצר שמאפשר למספר משתמשים לצפות בסרטוני וידיאו באופן סימולטני ומסונכרן, בחלונית צ'ט שנפתחת לכל הצדדים המעורבים, ולנהל שיחה תוך כדי צפייה. "יצירת וצריכת הווידיאו, בפרט אצל בני הנוער, נמצאות במגמת עלייה מתמדת, אולם כל דקת וידיאו מחייבת כ-100 מגה-בייט נפח אחסון, והעלאת קטע וידיאו לשירותי וידיאו כדוגמת YouTube יכולה להימשך זמן רב", אומר הוכברג. "מכאן בא הרעיון לשלב בין שיתוף מיידי של קובצי וידיאו ישירות מהמחשב לבין שירות של מסרים מיידיים".

על-מנת להשתמש בשירות, המשתמש מוריד תוסף קטן לדפדפן, אשר מאפשר לבחור בקובצי וידיאו שנמצאים על שולחן העבודה של המשתמש, ליצור מהם לינק וובי ולשדר אותם ישירות למשתמשים אחרים. כאשר השיחה בין הצדדים מסתיימת, הסרטון נעלם מהווב. "קטע הווידיאו לא נשמר בשום שרת, וברגע שמסתיימת הצפייה, אף אחד אחר לא יכול לראות את הסרטון", אומר הוכברג. "יש הרבה מאוד אנשים שמחזיקים בסרטי וידיאו אישיים, והם אינם רוצים שאלו יישמרו ברשת".

משולבים ב-ICQ

"זהו שירות למשתמשים שלא בקיאים ברזי הטכנולוגיה, ולא יודעים כיצד מתמודדים עם קובצי מדיה", מוסיף הוכברג. לדבריו, כל הצדדים יכולים לשלוט בסרט - לעצור אותו או להעביר אחורה, כמו גם להצביע על חלק מסוים בסרטון ובקרוב גם להוסיף פיצ'רים אינטראקטיביים. "המטרה היא שכל משתמש יוכל לחלוק עם אחרים סרטוני וידיאו, בין אם במחשב או בסלולר, ולראות סרטי DVD ביחד".

המוצר הושק לפני כחצי שנה בגרסת בטא פתוחה, ועד כה הורידו אותו כ-100 אלף משתמשים, מבלי שהחברה השקיעה בשיווק המוצר. SeeToo אף חתמה הסכם שיתוף פעולה עם חברת המסרים המיידיים ICQ, כך שהמוצר משולב בתוכנת ICQ, לצד שת"פ עם ג'סטין טי.וי. ""אני בטוח שכל חברה שמציעה שירותי מסרים מידיים או אפליקציית וידיאו תרצה טכנולוגיה כזו", סבור הוכברג. "אנחנו מאוד מאמינים בוויראליות של המוצר. זמן השימוש הממוצע עומד על 33 דקות".

החברה גייסה עד כה סכום של מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, בהם יוסי ורדי ושלמה נחמה, ולדברי הוכברג, החברה כבר נמצאת במגעים עם חברות שהביעו עניין ברכישת החברה. "אין לי ספק שחברות כמו גוגל או יאהו יביעו בזה התעניינות", הוא אומר. "הערך שלנו כגורם שיכול לבדל חברה בשוק תחרותי הוא גבוה מאוד. אנחנו חברה מושלמת לאקזיט".

קשה לעשות כסף מווידיאו באינטרנט.

הוכברג: "אנו כבר מרוויחים מפרסום של באנרים באתר, ומשימוש בסרגל הכלים שלנו המכיל את תיבת החיפוש של גוגל. בתוך כשבועיים נציג גם פרסומות וידיאו בנגן ובטווח הארוך יותר אנו מתכוונים להשיק שירותי פרימיום בתשלום, עבור מספר משתמשים רב יותר, לדוגמה, ספריית וידיאו אישית ואיכות וידיאו גבוהה (HD). אני מעריך שבתוך 4-5 חודשים נהיה במצב מאוזן".