נדחתה בקשת ראובני-פרידן לחייב את שלמור-אבנון-עמיחי ואורן יוניוב בביזיון בית המשפט

השופט יהודה זפט קבע כי לאור החלטת הבורר בועז אוקון, שקיצר את צו המניעה וקבע כי יוניוב מנוע מלעבוד עם שלמור למשך שנה - פקע צו המניעה הזמני, ולכן לא ניתן להפעיל סנקציה על-פי הצו הישן

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט יהודה זפט, דחה היום (א') את בקשתו של משרד הפרסום ראובני-פרידן להטיל על משרד שלמור-אבנון-עמיחי, על מנהליו ועל אורן יוניוב, לשעבר מנכ"ל יונייטד, סנקציה של מאסר או קנס.

הבקשה הוגשה על-פי פקודת ביזיון בית משפט, וזאת על מנת לאכוף עליהם לציית לצו המניעה הזמני האוסר על שלמור להעסיק את יוניוב, במישרין ו/או בעקיפין, בתחום המדיה.

כזכור, לאחר קבלת צו המניעה הודיע אורן יוניוב ללקוחות חברת המדיה יוניון - החברה החדשה שהוקמה לאחר שיונייטד חדלה לפעול - כי הבעלות המלאה על החברה החדשה היא שלו, ולכן הם אינם מנועים מלעבוד עימה בעטיו של צו המניעה. ראובני-פרידן טענו כי מדובר במהלך שאינו אלא "פיקציה", אשר נועד לאפשר לשלמור וליוניוב להפר את צו המניעה ולרוקן מתוכן את החלטת בית המשפט.

היום קבע השופט זפט כי לאור החלטת הבורר בועז אוקון, שקיצר את צו המניעה וקבע כי יוניוב מנוע מלעבוד עם שלמור למשך שנה - פקע בעצם צו המניעה הזמני, מאחר שאוקון לא הפך אותו לצו סופי. לטענתו, מה שמחייב עתה הוא פסק הבורר, ולכן לא ניתן להפעיל סנקציה על-פי הצו הישן.

רון בריקמן, עורך הדין של ראובני-פרידן, מסר בתגובה כי ההחלטה של השופט זפט היא רק זמנית, וכי השופט זפט קבע כי הוא מתרשם ששלמור מקיים את הצו הזמני למראית עין בלבד, ולכן הגשת הביזיון היתה מוצדקת. עם זאת, הוא הוסיף וקבע כי בשלב זה הוא לא נותן צו ביזיון בית משפט, משום שהחלטתו של הבורר היא חדשה. בנסיבות אלה תוגש בקשה חדשה לביזיון ולסעד זמני, כדי לאכוף את ההחלטה של הבורר אוקון והשופט זפט.