מייספייס חסמה את הגישה לאתר ל-90 אלף עברייני מין בשנתיים האחרונות

בהסתמך על מאגר המידע הלאומי על עברייני המין בארה"ב שמפעילה Sentinel Safe Tech, נבנה עבור מייספייס מאגר המכיל כ-120 פרטים מזהים על כל עבריין - החל בשם וכתובת וכלה בצלקות וכתובות קעקע

הרשת החברתית מייספייס חסמה את הגישה לאתרה בפני 90 אלף עברייני מין מורשעים שאותרו בין גולשיה במהלך השנתיים האחרונות. כך חשפו השבוע אנשי האתר בפני ועדה שהוקמה כדי לבדוק את נושא עבריינות המין ברשתות החברתיות.

לפני כשנתיים החליטו במייספייס לפנות לחברת האבטחה המקוונתSentinel Safe Tech בכדי שזו תבנה עבור האתר מאגר נתונים של כל עברייני המין הידועים בארה"ב. פנייה זו באה לאחר מקרים שהתפרסמו בהם עברייני מין פיתו את קורבנותיהם באמצעות האתר.

בהסתמך על מאגר המידע הלאומי על עברייני המין בארה"ב שמפעילה Sentinel Safe Tech, היא בנתה עבור מייספייס מאגר המכיל כ-120 פרטים מזהים על כל עבריין, החל בשם וכתובת וכלה בצלקות וכתובות קעקע. הודות לשימוש במאגר מידע זה הצליחה מייספייס לאתר את עברייני המין המורשעים שגישתם לאתר נחסמה.

התובע הכללי של מדינת קונטיקט בארה"ב, ריצ'רד בלומנטל, שכיהן כיו"ר משותף של הוועדה מסר כי הנתונים שנחשפו היו גבוהים בהרבה מציפיות הוועדה, שהעריכה שמייספייס תליח לאתר רק כ-50 אלף עבריינים מורשעים המשתמשים באתר.

"המספר הגבוה של עברייני מין שאותרו מאשש את הסברה שלנו שאתרי רשתות חברתיות מהווים קרקע פוריה לפעילות של עברייני מין", אמר בלומנטל.

בלומנטל מסר כי הם פנו גם לרשת החברתית פייסבוק, בדרישה לחשוף את הנתונים הנמצאים בידיהם אודות עברייני מין פעילים הרשומים בין המשתמשים הקבועים באתר.

מנהל נושא זכויות הפרט בפייסבוק מסר בתגובה כי האתר משתף פעולה עם בלומנטל אך עם זאת הוסיף כי "טרם נאלצנו לטפל במקרה של עבריין מין שפיתה קטין באמצעות פייסבוק. בשונה ממייספייס ומרשתות חברתיות אחרות, בפייסבוק אוכפים מדיניות של חשיפה מלאה של שמות המשתמשים בד בבד עם כשמירה על צנעת הפרט האפשרת לגולשי האתר לתקשר זה עם זה באופן בטוח".