נווה גד ואשדר מוכרות קרקע ל-60 יח"ד בגבעת שמואל ב-18 מיליון שקל

הקרקע בגבעת שמואל היא האחרונה שנותר לנווה גד ולאשדר בשותפות שווה; מדובר בקרקעות שנרכשו ב-1995 תמורת 87.3 מיליון שקל לבניית 534 יח"ד

כפי שנחשף ב"גלובס" לפני שלושה שבועות, הודיעו היום החברות נווה גד ואשדר על השלמת העסקה למכירת זכויותיהן בשני מגרשים בפרויקט הגבעה הירוקה, עליהם קיימים זכויות להקמת 60 יחידות דיור. על פי ההסכם, כל אחת מהחברות תקבל 8.72 מיליון שקל, בתוספת החזר הוצאות בסך של כ-450 אלף שקל בגין מקדמות ששולמו לעירייה. שתי החברות יקבלו בסך הכל 18.34 מיליון שקל.

אשדר דיווחה על הפסד של 600 אלף שקל ממימוש הקרקע. אולם, גם התמורה המתקבלת כפופה להתאמות ולאישורה בעתיד של תוכנית בניין עיר אשר תאפשר בניית יח"ד נוספות מעבר ל-60 המאושרות כיום, בסך של 100 אלף שקל לכל דירה נוספת.

נווה גד משתייכת לקבוצת נכסים ובניין שבשליטת נוחי דנקנר ואשדר נמצאת בשליטת קבוצת אשטרום (75%) שבשליטת משפחות נוסבאום, גירון, רובין, משורר ומיילבלום, השולטות בתאגיד אלייד, המחזיק בין היתר בסוכנות הרכב צ'מפיון.

הקרקע בגבעת שמואל היא האחרונה שנותר לנווה גד ולאשדר בשותפות שווה. מדובר בקרקעות שנרכשו ב-1995 תמורת 87.3 מיליון שקל לבניית 534 יח"ד. לאחר שהושלמה בניית 424 יח"ד הפסיקו החברות את ביצוע הפרויקט המשותף. לפני כ-9 חודשים מכרו השותפות קרקע ל-50 יח"ד לחברת ארמונות חן שבבעלות משה בן גירה.

לאחר שנדחתה בקשתן של השותפות לשינוי תב"ע ל-56 יח"ד נוספות על ה-60 הקיימות החליטו החברות למכור. בתגובה לחשיפת "גלובס" בחודש שעבר נמסר מאשדר כי "נווה גד היא אשר מנהלת את המו"מ מזה יותר משנה, והנושא קשור להחלטה עקרונית של החברות ביחס ליתרת מלאי הקרקעות ואינה קשורה למצב הנוכחי בשוק".

ל"גלובס" נודע כי דנקנר מצוי במו"מ מתקדם גם על הקרקע בבת ים בהיקף של 6 דונם עם זכויות להקמת מגדל מגורים בן 98 יחידות דיור, כאשר כבר כעת קיימת תב"ע מתוכננת שאם תאושר תוסיף עוד 62 דירות. *