שגרירות דרום אפריקה עוברת למתחם הבורסה ברמת-גן בדמי שכירות כוללים של 16-18 מיליון שקל

לפני כולם השגרירות שכנה עד כה במגדל המשרדים המכונה "מגדל על" שמעל לדיזנגוף סנטר בתל-אביב ; מגדל ששון חוגי ייפתח לשימוש באפריל ויכלול 21 קומות משרדים בשטח כולל של 20 אלף מ"ר

למרות המשבר שפוקד בימים אלה את שוק הנדל"ן למשרדים חתמה שגרירות דרום אפריקה בישראל על עסקת שכירות של 1,600 מ"ר במגדל ששון חוגי שנבנה במתחם בורסת היהלומים ברמת גן. לפי הערכות, לאורך תקופת השכירות הכוללת יסתכמו דמי השכירות ב-16.3 עד 18.2 מיליון שקל.

שגרירות דרום אפריקה שכנה עד כה בקומה ה-16 במגדל המשרדים המכונה "מגדל על" שמעל לדיזנגוף סנטר בתל אביב. עתה שכרה השגרירות את הקומות ה-17 וה-18 במגדל ששון חוגי, שממוקם בפינת הרחובות אבא הלל סילבר והגלעד ברמת גן. המגדל הוא בבעלות חברת ששון חוגי שבשליטת הקבלן והיזם הוותיק ששון חוגי.

מגדל ששון חוגי, שייפתח לשימוש באפריל, כולל 21 קומות משרדים בשטח כולל של 20 אלף מ"ר והוא משתרע על פני שני דונם מעל חניון תת קרקעי בן ארבעה מפלסים בשטח 10,000 מ"ר. המגדל, שמשווק באמצעות חברת יועצי הנדל"ן אינטר ישראל, מיועד למשרדים בעיקר מהתחום הפיננסי, בתי השקעות, בנקים, משרדי עורכי דין ושגרירויות. כמחצית מהשטחים כבר הושכרו.

בניין ששון חוגי

שגרירות דרום אפריקה חתמה על שכירות בת 10 שנים (חמש שנים עם אופציה לחמש שנים נוספות). לפי הערכות, דמי השכירות שתשלם שגרירות דרום אפריקה עומדים על 85 עד 95 שקל למ"ר לחודש. מכאן שלאורך כל תקופת השכירות יסתכמו דמי השכירות ב-16.3 עד 18.2 מיליון שקל.

שטחה של כל קומה בעסקה מול שגרירות דרום אפריקה הוא 800 מ"ר ואחת הקומות כוללת מרפסת. העסקה כוללת גם 14 מקומות חנייה תת קרקעיים.

ל"גלובס" נודע כי המשא ומתן שקדם לחתימת העסקה נמשך כשנה. מטעם חברת ששון חוגי חתמו על העסקה עורכי הדין חן וניר חוגי, מבעלי החברה, ואילו מטעם השגרירות חתמו על העסקה עורכי הדין אייב ואייבור גולדין. השגרירות מינתה את אבי דיין לתפקיד מעצב הפנים של המשרדים.

לדברי אדריאן בלומנטל, הבעלים והמנכ"ל של אינטר ישראל, המשווקת את המגדל, החלטת השגרירות לעבור למגדל ששון חוגי תואמת למגמת המעבר של שגרירויות אחרות ממרכז תל אביב לאזור בורסת היהלומים ברמת גן, לציר מנחם בגין ולאזור רמת החי"ל. עוד הוא מציין כי לאחרונה העתיקו שגרירויות יפן ודנמרק את משרדיהן למגדל המוזיאון ואילו שגרירויות אחרות, כמו בלגיה, הולנד, ירדן, קנדה וקניה עברו למתחם בורסת היהלומים. "זאת הודות לגימור המצוין של בניינים אלה", הוא אומר, "וכן הודות לדרכי הגישה המצוינות וסביבת העסקים המאפיינת אותם".