מזוז אימץ את הצעת השופטת מארק-הורנצ'יק: פרישה מהשיפוט תמורת סגירת התיק

העבירות שיוחסו לשופטת היו מירמה והפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה - אולם כבר בראשית ההליך פורסמו ב"גלובס" הערכות לפיהן לאור מצבה הרפואי ונסיבותיה האישיות, מזוז יסתפק בפרישתה מכס השיפוט

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החליט לסגור כצפוי את תיק החקירה נגד השופטת דליה מארק-הורנצ'יק, וזאת מחוסר עניין לציבור. ההחלטה התקבלה על דעת פרקליט המדינה ובתום הליך שימוע בכתב ובעל-פה שנערך לה.

העבירות שיוחסו לשופטת היו מירמה והפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה, אולם כבר בראשית ההליך פורסמו ב"גלובס" הערכות של גורמים המקורבים לתיק, ולפיהן לאור מצבה הרפואי ונסיבותיה האישיות, מזוז יסתפק בפרישתה מכס השיפוט תמורת ויתור על העמדה לדין פלילי.

ואכן, במסגרת השלמת הליכי השימוע, הודיעו פרקליטי השופטת, עוה"ד יהודה וינשטיין ופרופ' קנת מן, תוך צירוף פנייה אישית מטעמה, כי בשל מצבה הרפואי המורכב ומתוך הכרתה בכך שנפל פגם בהתנהלותה, עליו היא מצרה, בכוונתה לפרוש מכהונתה כשופטת ולא לשוב עוד לכס השיפוט.

בנסיבות אלה, על רקע מצבה הרפואי של השופטת כאמור, ונוכח החלטתה לפרוש מהשיפוט מתוך נטילת אחריות להתנהלותה, ובהתחשב באופי החשדות נגדה כפי שהתגבשו בסופו של ההליך - החליט מזוז כי האינטרס הציבורי מאפשר לסגור את תיק החקירה בעניינה.

עוה"ד וינשטיין ומן טענו בתגובה להחלטה, כי החלטת מזוז "מגלה באופן ברור כי לא נפל פגם פלילי בהתנהלותה של השופטת", אולם גורמים המקורבים לתיק הדגישו כי הנימוק לסגירת התיק אינו היעדר אשמה או חוסר ראיות מספיקות.

החקירה הסמויה בפרשה החלה בעקבות תלונה שהגישה חברת הבנייה ליהקום, בה נטען כי עו"ד גד פרנקל מונה ככונס בתיק פירוק שיתוף מקרקעין בשווי כ-6 מיליון דולר, וגנב מחשבון הנאמנות 3.8 מיליון שקל. החברה שכרה חוקרים פרטיים שעלו על הקשרים השונים בין הורנצ'יק לפרנקל.

בפרקליטות סבורים כי הפרת האמונים של השופטת התבטאה בכך שבמשך שנים התקיימו "קשרים פסולים" הדוקים ורצופים בינה לבין פרנקל, אותו מינתה לכונס, מגשר ובורר ביותר מ-30 תיקים, למרות שלכאורה ידעה כי הוא הושעה מחברותו בלשכה וכי יש נגדו חשדות למעילה בתיקי כינוס.

עוד התברר כי מלבד קשר אישי הדוק היה בין השניים גם קשר עסקי. פרנקל ייצג אדם שמכר לשופטת את דירתה הנוכחית ברמת-אביב במחיר מופחת, מה שמעלה חשד לטובת הנאה. בעבר הוא אף חתם לה על ערבות למשכנתא בדירה אחרת ואף ייצג אותה בהליכי המכירה והרישום.

בהמשך עלה חשד למעורבות של פרנקל בכתיבת החלטות של השופטת, לאחר שבמחשבו נמצאו החלטות ופסקי דין שלה, כאשר הקובץ נוצר בתאריך שלפני מסירת ההחלטות לצדדים בבית המשפט. נגד פרנקל הוגש כתב אישום על גניבת מיליוני שקלים במסגרת תפקידו, תוך ניצול קרבתו לשופטת.

מאז נחקרה לראשונה השופטת, ביולי 2007, היא יצאה לחופשה ולא שבה לכס השיפוט.