משרד קנטור-אלחנני-טל מצרף 8 עורכי דין חדשים למחלקותיו השונות

עו"ד ירון אלחנני: "מי שיידע לנצל היום הזדמנויות יהיה בעל הבית של השוק בעוד מספר שנים"

על רקע החששות מפני פיטורים המוניים במשרדי עורכי הדין הגדולים, במיוחד לאחר שחלפה לה "עונת הדירוגים" והתפרסם דירוג גודל המשרדים לשנת 2009 של חברת המידע דן אנד ברדסטריט, יש משרדים שדווקא מתרחבים. אחד מהם הוא משרד קנטור-אלחנני-טל, שקלט בחודשים האחרונים שמונה עורכי-דין חדשים למחלקותיו השונות.

המצטרפים החדשים הם: עו"ד סיון אתירם, שהצטרפה למחלקת עסקאות, בנקאות ושוק ההון אחרי ששבה לישראל מלימודי תואר שני בניו-יורק; עו"ד יוכי כדיר-פז, שהגיעה למשרד לאחר שש שנים במשרד צדוק ושות', רותי ויסנביק-שאולי שהגיעה ממשרד ש. הורביץ ושות' ומיכאל טסלר שהגיע ממשרד גרוס-קליינהנדלר-חודק-הלוי - שלושתם הצטרפו למחלקת הליטיגציה של המשרד; עו"ד לירון לב שעבדה במגזר העסקי והצטרפה לאחרונה למחלקת עסקאות, בנקאות ושוק ההון במשרד. בנוסף, קלט המשרד לשורותיו שלושה מתמחים שסיימו את התמחותם במשרד והשתלבו: עו"ד סיון יצחק שהצטרפה למחלקת ליטיגציה; עו"ד ניר פרידמן שהשתלב במחלקת עסקאות, בנקאות ושוק ההון ועו"ד נועה צברי שעובדת במחלקת פירוקים, כינוסים ושיקום חברות. עם צירופם מונה המשרד 41 עורכי-דין, מתוכם 13 שותפים.

משרד קנטור מתמחה בתחום האזרחי-מסחרי על כל גווניו, בהם דיני בנקאות ומימון פיננסים, שלטון תאגידי ודיני חברות לרבות רכישות, מיזוגים ופיצולים, ליטיגציה אזרחית על כל גווניה, מקרקעין ופיתוח נדל"ן ונכסים מניבים, ייצוג מול רגולטורים (הגבלים עסקיים, שוק ההון, פיקוח על הביטוח ופיקוח על הבנקים), פירוקים, כינוסים ושיקום חברות .הגיוון הזה, כך לדברי השותפים הבכירים במשרד, עוה"ד ירון אלחנני ודליה טל, מאפשר להם לשמור על יציבות בתקופת המשבר ואף להיזקק לכוח אדם נוסף שיתמודד עם עומס העבודה במחלקות השונות.

ניצול הזדמנויות

לדברי עו"ד דליה טל, "המשרד עוסק במספר תחומים, שחלקם, כמו ליטיגציה וכינוסים, פעיל במיוחד בתקופות של משבר. בתקופה האחרונה גייסנו עורכי-דין נוספים לתחומים אלה, הן מתוך המתמחים שסיימו את ההתמחות במשרד והן מגיוסים חיצוניים.

"בנוסף, אנחנו מנצלים תקופה זו על מנת לגייס כוח אדם איכותי הזמין כרגע בשוק גם בתחומים אחרים, כגון עסקאות ושוק ההון. המדובר בעיקר בעורכי דין השבים לישראל לאחר תקופת לימודים או עבודה בחו"ל, עורכי דין שחסרונם היה מורגש בשנים האחרונות".

את הסברה שהועלתה לאחרונה, לפיה מיד עם תום "עונת הדירוגים", נראה פיטורים המוניים במשרדי עוה"ד, דוחה עו"ד ירון אלחנני מכל-וכול. "עורכי-הדין הם חלק מהכלכלה וברור שכשהכלכלה נפגעת אז גם עורכי דין נפגעים. עם זאת, זה לא נשמע סביר שמשרדים ישמרו על כוח האדם שלהם באופן מלאכותי רק בשביל להיות במקום כזה או אחר בדירוגים. המשרד הגדול ביותר, משרד הרצוג, מונה 170 עורכי-דין. כמה הם יפטרו עכשיו, אם בכלל? נניח שהם יפטרו חמישה עורכי דין אז הם יהיו 169 במקום 170. זה מגוחך לומר שבשביל זה משרדים המתינו עם הפיטורים. זה לא שמשרד שיש לו 100 עורכי דין יפטר חצי מהעובדים ופתאום יהפוך למשרד של 50 עורכי-דין. אני לא רואה את זה קורה אצל הקולגות. לא נראה לי שיש משהו מאחורי השמועות הללו על פיטורים שיקרו דווקא בעיתוי שלאחר הדירוגים".

* למרות האיזון שאתם מדברים עליו בתחומי העיסוק של המשרד, הרגשתם את השפעות המשבר בעבודה?

"כן. יש דברים שנעצרים. היה פרויקט גדול שעבדנו עליו במחלקת נדל"ן, התארגנות של קבוצת רכישה של כמעט 2,000 רוכשים בפרויקט השוק הסיטונאי. בגלל השינוי במצב הכלכלי, נראה שהעסקה לא תצא לפועל. יש הרבה פחות מועמדים לרכוש קרקע בהיקף כזה, אם בכלל, ולהתקשר בעסקה כזאת גדולה. יהיה קשה לקבל את המימון שצריך לעסקה כזו ואני מניח שהתוכניות בשלב הזה יידחו. זו דוגמה לדבר שבמצב כלכלי נורמאלי היה יוצא לפועל בהיקף חסר תקדים, עם הרבה מאוד עבודה לעורכי-הדין במשרד".

* אתה רואה כבר תחילתה של התאוששות בשוק?

"התאוששות אני עוד לא רואה, אבל היום השוק הוא שוק של הזדמנויות. יהיו אנשי עסקים שיבנו את עצמם וישגשגו על גב המשבר. הם יהיו השמות הבולטים של עוד מספר שנים שישלטו בשוק. מי שיידע לנצל היום הזדמנויות יהיה בעל הבית של השוק בעוד מספר שנים. האנשים האלה יגיעו לשם כתוצאה מזה שהם יידעו לנצל נכון הזדמנויות שייווצרו עכשיו, וגם ייקחו את הסיכונים שאחרים לא מוכנים לקחת. אם היום זו הנקודה לעשות את זה או עוד שלושה חודשים או חצי שנה או שנה לא יודע".