תערוכת הסלולר בברצלונה: 7 מכשירים שהצליחו לעורר עניין

בשורות מרעישות לא יצאו השנה מתערוכת הסלולר בברצלונה ; מה שכן בלט הוא ההתמקדות של כל היצרניות בהצגת מכשירים בעלי מסך מגע - כך שנראה שבעתיד הקרוב זה עומד להפוך לפיצ'ר בסיסי בכל טלפון נייד

תערוכת הסלולר בברצלונה (Mobile World Congress) הסתיימה אתמול (ה') בלי בשורות מרעישות, חדשנות או אפילו מכשיר אחד שיגרום למבקרים להגיד "וואו". ההכרזות של היצרניות הגדולות לא הפתיעו יותר מדי, למעט הברקות של טלפונים סולאריים הנטענים מהשמש. יכולותיהם של אלה עדיין לא נבדקה על-ידי משתמשים, מה שיוצר לא מעט ספקות באשר ליכולת שלנו כבר עכשיו להשאיר בבית את המטען ולסמוך רק על אנרגיה מהשמש.

את המיתון השנה אפשר היה להרגיש כבר מביטול המסיבות של חלק מיצרניות הטלפונים ומהירידה בכמות המבקרים בתערוכה. אם בשנים קודמות המבקרים היו צריכים להידחק עם עוד עשרות אלפי מבקרים, הפעם אפשר היה ממש להרגיש שהתנועה זורמת בתערוכה. סימן אחר למיתון הוא כמובן כמות הפרסומות' שירדה משמעותית. בשנים קודמות כל אוטובוס ובניין הפכו למשטח פרסום פוטנציאלי. הפעם צריך היה לחפש את הפרסומת של הטלפונים ברחבי ברצלונה.

רוב היצרניות הגדולות התמקדו השנה ביכולת מסך המגע של הטלפונים. סמסונג הציגה רק טלפונים עם מסך מגע, כאשר דגם ה-Beat DJ כלל ממשק מוזיקה, המאפשר למשתמש לבצע סקראצ'ים לשירים (כמו די. ג'יי על פטיפון). מכשיר אחר של סמסונג - Omnia HD, הוא הטלפון הראשון המסוגל לצלם סרטונים בווידיאו באיכות HD ולשדרם למסך טלוויזיה תואם באמצעות יציאת HDMI. חברת LG הציגה שוב את טלפון שעון-היד שלה (דגם GD910), רק שהפעם היא ניהלה איתו לראשונה שיחת וידיאו. הדגם הזה עמיד במים, יש לו ספיקרפון, חיבור בלוטות' לניהול שיחות עם אוזנייה וגם נגן מוזיקה.

חברת Acer הציגה גם היא מספר טלפוני מגע, כאשר דגם M900 כולל מקלדת נשלפת, מסך בגודל 3.8 אינץ', מצלמת 5 מגה פיקסל וממשק הבנוי בבסיסו על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט - Windows Mobile, בגרסה 6.1. החברה הוסיפה על המכשיר ממשק נוסף המתלבש על הטלפון כמעטפת, בדומה לחברות כמו HTC וסמסונג, בעקבות חוסר הידידותיות של ה-Windows Mobile. הממשק מעוצב במראה שלא מבייש את המתחרים - הוא כולל אייקונים עם הנפשה, שנותנים תחושה מהנה כשמשחקים עם המכשיר.

בניגוד לחברות שהציגו טלפוני מגע משוכללים, שפונים בעיקר למאמצים הראשונים, חברת אמפוריה הציגה סדרת טלפונים למבוגרים, הכוללת תצוגה בגוון שחור-אפור, אשר לטענתה טובה יותר לצפייה על-ידי בני גיל הזהב, וגם כפתורים גדולים, ספיקרפון חזק מאוד ויכולת להשתמש בטלפון עם מכשיר שמיעה, מבלי שהשיחה תסבול מרעשים.

E55 של נוקיה: מקלדת קטנה במיוחד

קרב מגע

נוקיה מאמינה מאוד במיילים בסלולר וביכולת שלהם להפוך ליישום בו הלקוחות משתמשים בתדירות גבוהה, כמו בהודעות SMS. דגם E55 מציע, לראשונה במכשירי נוקיה, מקלדת הכוללת שתי אותיות. המטרה של נוקיה הייתה לחסוך במקום ולהפוך את הטלפון לקטן יותר. יכולת זו כבר הייתה קיימת בעבר במכשיר P1 של סוני אריקסון, אולם היא לא הצליחה במיוחד. לטענת נוקיה, במבדקי שמישות אותם ערכה, נמצא כי קל יותר ללמוד את השימוש במקלדת הקומפקטית של המכשיר וגם מהר יותר להשתמש בה, מאשר בלוחות מקשים של טלפונים רגילים. ה-E55 כולל גם מצלמת 3.2 מגה פיקסל, GPS ותקשורת דור 3.5.

* מתי נראה אותו בארץ? עדיין לא ידוע.

Blue Earth של סמסונג: סלולרי סולארי

לעולם בעקבות השמש

כל מי שהשתמש בטלפון סלולרי או במחשב נייד מכיר את הרוטינה: אתם מסתובבים בדרכים והסוללה אוזלת במהירות. בחברות הסלולר הבינו שהשמש היא מקור אנרגיה מוצלח במיוחד והיא מתחברת בצורה מצוינת עם האג'נדה שלהם להפוך לחברות ירוקות יותר. שתיים מהן - LG וסמסונג - הציגו דגמים סולאריים, אך בעוד ש-LG לא חשפה פרטים נוספים או אפילו את שם הדגם, סמסונג הציגה בתערוכה את הטלפון הירוק הראשון שלה, המוטען סולארית מהשמש. דגם Blue Earth עשוי מחומר פלסטיק ממוחזר, אשר זוקק מבקבוקי מים, והוא נטען באמצעות לוחית סולארית הממוקמת בגב המכשיר. הדגם הזה גם כולל ממשק מגע ומצב Eco Walk, בו יכול המשתמש לספור את צעדיו עם הפדומטר המובנה ולחשב את החיסכון בפליטת פחמן על-ידי הליכה במקום נסיעה.

* מתי נראה אותו בארץ? עדיין לא ידוע.

ה-Pre של פאלם מסדר קאמבק לחברה

כמו אייפון

מכשיר הדגל של תערוכת MWC, הוא ללא ספק ה-Pre של חברת פאלם, שבכלל הוכרז לפני מספר שבועות בתערוכה אחרת - CES בלאס וגאס. ה-Pre הוצג בדלתיים סגורות בגרסת ה-UMTS שלו, בניגוד ל-CDMA שהוצגה בווגאס.

מכשיר הפאלם, המשלב יכולות מולטי טאץ' כמו iPhone, מתאפיין במסך מגע מצוין, ומציג מערכת הפעלה חדשה בשם webOS. הוא כולל גם התקן GPS, בלוטות', מצלמת 3 מגה פיקסל ללא וידיאו, Wi-Fi ו-8 ג'יגה זיכרון פנימי, אבל ללא יכולת הרחבה באמצעות כרטיס זיכרון.

יכולת אחרת ומעניינת במיוחד בדגם הזה היא דווקא המטען החשמלי - TouchStone, שמאפשר לטעון את המכשיר ללא כבלים או חיבורים מיוחדים. פשוט צריך להניח את הטלפון על המטען והחשמל כבר יגיע אליו באמצעות המגנט המחובר לחלקו האחורי של הטלפון. הבשורה המאכזבת היא שה-TouchStone נמכר כאביזר נפרד.

* מתי נראה אותו בארץ? פלאפון תחל לשווק את המכשיר במהלך חודשי הקיץ.

ARENA של LG: מגע תלת-ממדי


LG הציגה בתערוכה את ה-ARENA, הטלפון הראשון הכולל את ממשק המגע התלת-ממדי החדש שלה בשם S-Class. הממשק בדגם בנוי כקוביה תלת-ממדית, המאפשרת גישה נוחה יותר למספר יישומים בתוך המכשיר, המתחלקים לקטגוריות שונות בכל צד של הקוביה. כמו כן, לטענת החברה, השימוש והתפעול של המגע בטלפון שופרו. כך למשל, הממשק כולל יישומים יותר אינטואיטיביים, כך שכיוון תחנת רדיו יתבצע בהזזה של גלגל וירטואלי המזכיר טרנזיסטור ישן והשעון המעורר ידרוש מהמשתמש להזיז את החוגה, כאילו מדובר בשעון עתיק. ה-ARENA יכלול גם מסך מגע, מצלמת 5 מגה פיקסל ו-GPS, וגם את תקן הדולבי מובייל שייתן לרמקולים של המכשיר את היכולת להשמיע סרטים בסראונד.

* מתי נראה אותו בארץ? עדיין לא ידוע.

גוגלפון 2: ה-Magic וה-Touch Pro2 של HTC הם שדרוג של דגמים קיימים


חברת HTC הציגה את מכשיר הגוגלפון השני שלה בשם Magic. המכשיר החדש מעוצב בצורה דומה לזו של הדגם הקודם, ה-G1, אך הסלולרי החדש עבר דיאטה רצינית מבחינת העיצוב שלו - המקלדת הנשלפת נעלמה והמראה המלבני הפך לעגול יותר. גם המשקל ירד מ-158 גרם ל-118.5 גרם והעובי התכווץ ל-13.7 מ"מ מ-17.1 מ"מ. בדומה ל-G1, ה-Magic יכלול מסך מגע בגודל 3.2 אינץ', גלישה ברשתות דור 3.5 ו-GPS.

* מתי נראה אותו בארץ? ה-Magic מושק כרגע באופן בלעדי ברשת Vodafone במספר מדינות באירופה, אולם הוא יגיע לישראל בגרסה זהה ובשם שונה במהלך חודש מאי.

דגם אחר ש-HTC הציגה בתערוכה הוא ה-Touch Pro2, גם הוא שדרוג לדגם ישן יותר. המכשיר החדש משלב מקלדת מלאה נשלפת, מסך בגודל 3.6 אינץ' וממשק ידידותי לניהול שיחות ועידה עם שישה אנשים. המכשיר גם כולל ספיקרפון בגב המכשיר, המאפשר להניח את המכשיר הפוך על השולחן ולנהל שיחות עם הרמקול באיכות טובה יותר.

* מתי נראה אותו בארץ? עדיין לא ידוע.

ASUS G60: בנוי כולו סביב עולם ה-GPS


ASUS, שפועלת בשוק הסלולר ללא הצלחה בשנים האחרונות, צפויה לזכות לתהילה לה חיכתה בזכות שיתוף-הפעולה עם חברת הניווט Garmin. דגם G60 מציג ממשק מגע חדש של החברה, המבוסס על מערכת ההפעלה לינוקס, וגם את תוכנת הניווט של Garmin שעדיין לא קיבלה גרסה מקומית. הטלפון בנוי כולו סביב עולם ה-GPS, כולל מסך בגודל 3.55 אינץ' באיכות מצוינת ואפליקציות של גוגל, גם הן מתחום הניווט. המכשיר מאפשר לחפש מסעדה או קניון בתוכנת גוגל Search ולהזניק באמצעותה את תוכנת הניווט של Garmin. ב-ASUS יצרו סינרגיה שלמה בין עולם ה-GPS למכשיר. למשל, משתמש שיקבל SMS עם כתובת או ירצה להגיע לפגישה שרשומה לו בלוח השנה, לא יצטרך להעתיק את הפרטים מחדש לתוכנת הניווט - הטלפון ידע לבד לחבר בין השניים.

* מתי נראה אותו בארץ? בחודשים הקרובים.

IDOU של סוני-אריקסון: 12 מגה-פיקסל


בעוד שבישראל ובשאר מדינות אירופה יוצאים המכשירים הראשונים עם מצלמות סטילס באיכות של 8 מגה פיקסל, סוני-אריקסון הציגה בתערוכה את הסלולרי הראשון, ככל הנראה, עם מצלמת 12 מגה פיקסל. דגם IDOU הוא גם מכשיר המגע הראשון של החברה בהשראת אופנת ה-iPhone, כאשר הוא כולל מסך בגודל 3.5 אינץ' ולראשונה גם איחוד של מותג המוזיקה של החברה - Walkman ומותג הצילום שלה - CyberShot. למרות האיחוד בדגם הזה, סוני אריקסון תמשיך להוציא דגמים נפרדים לכל מותג.

* מתי נראה אותו בארץ? לא ברור, משום שבעולם יוכרז ה-IDOU בצורה רשמית רק בקיץ (אז גם יזכה לשם ממוספר). כרגע מדובר רק בהצצה ראשונה.

הכותב היה אורח חברת סמסונג בתערוכה