מנוע צמיחה חדש: אלונית נכנסת לראשונה למושבים ומעמיקה את חדירתה לקיבוצים

חנכה חנות במושב שדה ורבורג ; בחברה מעריכים כי עד סוף השנה ייפתחו עוד 15-20 חנויות בקיבוצים ובמושבים

כחצי שנה לאחר חתימת הסכם המסגרת בין דור-אלון לקיבוצים, בדור-אלון מתחילים לקצור את פירותיו עם השקת ארבע חנויות תחת המותג "אלונית בקיבוץ". החנויות שנפתחו בקיבוצים גשר, איילת השחר, כפר הנשיא וברקאי, החליפו את הצרכניות הקיבוציות.

בנוסף, דור-אלון שמה לה ליעד להתרחב גם במושבים וחנכה באחרונה חנות ראשונה בשדה ורבורג תחת המותג "אלונית במושב". בקרוב היא צפויה לחנוך חנות נוספת במושב בית יהושע שבשרון.

בחברה מעריכים, כי עד לסוף השנה הנוכחית ייפתחו 15-20 חנויות נוספות בקיבוצים ובמושבים, כאשר הכוונה היא להכפיל את הקצב בשנה שלאחר מכן.

"אלה הם רק הזרעים. אם הכול יעבוד לפי התוכניות, מבחינתנו ומבחינת הקיבוצים, אין שום סיבה שלא נרוץ הרבה יותר מהר. למעשה יהיו לנו שני אגפים של פעילות קמעונאית מחוץ לתחנות הדלק: בעיר - עם המותג AM:PM ובקיבוצים ובמושבים עם אלונית בקיבוץ ואלונית במושב", מאשר ל"גלובס" מנכ"ל דור-אלון, ישראל יניב.

כפי שחשף "גלובס", דור-אלון חתמה על הסכם מסגרת עם התאגידים הכלכליים האזוריים של התנועה הקיבוצית, המאפשר לה להקים סניפים של אלונית בתוך הקיבוצים או להיכנס במקום בתי הכלבו של הקיבוצים. למעשה, מבקשים בדור-אלון להעביר באופן הדרגתי לידי אלונית את הפעלת כ-200 הצרכניות הפועלות היום בקיבוצים ואשר מחזור מכירותיהן השנתי עומד על 700-800 מיליון שקל. יתרה מכך, בדור-אלון סבורים כי מכיוון שרמת ההפעלה של חנויות אלונית תהיה גבוהה יותר מהצרכניות הקיימות, היא תמשוך אליה לקוחות גם מיתר ישובי הסביבה.

"זה מגזר נוסף שבו אנחנו יכולים להתפתח. אנחנו מסוגלים להביא מגוון מוצרים גדול יותר מאשר גורם קטן או פרטי שישנו במקום כזה, ועם כל היתרונות של רשת גדולה", אומר יניב. לדבריו, פדיון החנויות הצפוי בקיבוצים ובמושבים גבוה פי 2 עד 3 מפדיון סניף אלונית ממוצע. במקומות מבוססים הפדיון עשוי להיות גבוה פי 4 ולהגיע ל-600-700 אלף שקל בחודש.

רשת חנויות הנוחות אלונית מונה היום 110 סניפים, הפועלים בתוך מתחמי תחנות הדלק ואשר מחזור מכירותיהם השנתי עומד על כ-230 מיליון שקל בשנה. שלושה מהסניפים, באילת, בעין-שמר ובמשמר השרון, פועלים בפורמט של סופרמרקט.

במקביל, רשת אלונית החליטה להמשיך ולבסס את תדמיתה בקרב כוחות הביטחון. בהמשך לחלוקת 30 אלף כוסות קפה וחטיפי אנרג'י לחיילי צה"ל בתקופת המלחמה בעזה, מציעה היום הרשת לחיילים במדים קפה וחטיף אנרג'י במחיר של 5 שקלים. מדובר באסטרטגיה המסייעת לחזק את תדמית המותג אלונית אך גם למשוך אל הסניפים את חיילי צה"ל ובעיקר את חיילי המילואים. "הכוונה היא להיטיב עם החיילים. אין בזה אינטרס כלכלי כי בדרך כלל חיילים במדים לא קונים דלק", אומר יניב. *