עוד שריפה שהממשל צריך לכבות: AIG עלולה לרשום הפסד שיא רבעוני של כ-60 מיליארד דולר

החברה מנהלת דיונים עם הממשל האמריקני על הזרמה נוספת של הון או על המרת מניות גורמים ב-AIG: אם המו"מ ייכשל, נכריז על פשיטת רגל

קבוצת הביטוח והפיננסים AIG , שחולצה בשנה שעברה פעמיים על-ידי הממשל האמריקני, מבקשת סיוע נוסף וצפויה לדווח על הפסד של כ-60 מיליארד דולר ברבעון הרביעי. כך מסר מקור המקורב לחברה. הפסד רבעוני כזה יהיה הגבוה ביותר בתולדות העסקים בעולם.

הפסד של 60 מיליארד דולר יעבור את ההפסד בסך 54 מיליארד דולר שרשמה טיים וורנר ברבעון יחיד ב-2002, ויגמד את ההפסד של AIG ברבעון השלישי של 2008, שהסתכם ב-24.5 מיליארד דולר, ואילץ את הממשל להגדיל את חבילת הסיוע לקבוצה זו לכ-150 מיליארד דולר.

הסבב הנוכחי של הדיונים עם הממשל כולל אפשרות של הזרמת הון נוסף לקבוצה, תוך המרת אג"ח וחובות שלה למניות. לפי סוכנות בלומברג, AIG עשויה להציע להמיר מניות בכורה שמוחזקות על-ידי הממשל במניות רגילות.

הדיונים נמשכים כאשר הרשויות בארה"ב מנסות לכבות דליקות נוספות במגזר הבנקאי. סיטיגרופ, שמנייתו צנחה בימים האחרונים על רקע חששות שהבנק יולאם ובעלי מניותיו יימחקו, מנהל גם הוא שיחות עם הממשל על הסדר דומה להמרת מניות.

ניקוי כללי

ערוץ CNBC, שהיה הראשון שדיווח על מו"מ בין AIG והממשל, מסר שההפסדים שידווחו ביום ב' הקרוב נובעים ממחיקת נכסים שקשורים לנדל"ן ונכסים אחרים. לפי הערוץ, מועצת המנהלים של AIG תתכנס ביום א' כדי לגבש הסכם עם הממשל. לפי הדיווח של הערוץ, אם ייכשל המו"מ, עורכי הדין של AIG ממשרד ווייל, גוטשל ומנג'ס נערכים גם לאפשרות של פנייה לבית המשפט לפשיטות רגל.

"השאלה היא מה קרה - האם אותם 60 מיליארד דולר של הון נהרסו, או שהם רק לוקחים בחשבון את כל מה שקרה ומבצעים ניקוי כללי", אמר תומאס רוסו, שותף בחברת ההשקעות גרדנר-רוסו שמנהלת יותר מ-2 מיליארד דולר. "אני חושב שזה יותר ניקוי כללי מאשר הרס של הון".

מחפשים חלופות

AIG מסרה שהיא עדיין לא פרסמה את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הרביעי, וכי החברה תספק הסברים כשתפרסם את הדו"חות. "אנחנו ממשיכים לעבוד עם הממשל על הערכת הפוטנציאל של חלופות חדשות לטיפול באתגרים הפיננסיים של AIG", נאמר בהודעה. מניית AIG נסחרה אמש בירידה של 1% ל-53 סנט בבורסת ניו יורק.

AIG חולצה לראשונה בספטמבר, לאחר שהימורים גרועים על משכנתאות דחפו אותה אל סף פשיטת רגל. הממשל התערב עם חבילת חילוץ של 85 מיליארד דולר, כאשר משבר האשראי הגיע לשיאו בפשיטת הרגל של ליהמן ברדרס ובהסכמתה של מריל לינץ' להימכר לבנק אוף אמריקה.

American Int'l. GroupAmerican Int'l. Group