למרות המשבר: משרד אגמון מצרף 8 עורכי דין חדשים

ראש המשרד, עו"ד צבי אגמון: "היזדקקות לבתי משפט היא משאב חיוני, שחברות אינן יכולות לוותר עליו בעיקר בשעות קשות"

בשנת 2008, שבה פרץ המשבר הכלכלי במלוא עוזו, רשם משרד עוה"ד אגמון, צמיחה מרשימה של כ-40% במספר עורכי-הדין המועסקים בו, מ-18 עורכי דין בסוף 2007, ל-29 בסוף 2008, ונפרד מקבוצת המשרדים הקטנים שאליהם השתייך עד אז.

הצמיחה שהחלה עוד טרם המשבר, הגיעה לשיאה בחודשים האחרונים של 2008, שבמהלכם הצטרפו למשרד שמונה עורכי-דין חדשים למחלקות השונות. המצטרפים הם: עוה"ד ירון לנדאו, שהגיע ממחלקת הפיקוח על שוק ההון ברשות ניירות ערך, ואפי דחבש, שסיים את התמחותו במשרד אגמון - שהצטרפו למחלקת תכנון ובנייה.

למחלקת הליטיגציה הצטרפו עוה"ד יונתן קהת, שהיה עוזר משפטי של שופטת בית המשפט העליון, אסתר חיות; דודי פרחיה, שסיים את התמחותו במשרד עוה"ד יורם מושקט, הדס פורת-רואש, שסיימה התמחות במשרד, וענבל לפידות שהגיעה ממשרד טלמור דיחנו.

למחלקת המקרקעין הצטרפו עוה"ד ישראל עטר, שהגיע ממשרד פרופ' אהרון נמדר ולירון נעים, שהתמחתה אצל נשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש.

במשרד מבהירים כי צמיחתו החלה טרם המשבר, שלא עצר את התהליך. לדברי עו"ד תמר בזק-רפפורט, שותפה-מנהלת במשרד, "המשבר תפס אותנו בעיצומה של צמיחה גדולה, לאחר שב-2007 פתחנו משרד נוסף במגדלי עזריאלי בתל-אביב, וכן הוספנו מחלקת נדל"ן ותכנון ובנייה גדולה, בראשות עורכי-הדין אבי פורטן ואייל מאמו. הגידול חייב אותנו להוסיף כוח-אדם איכותי. אך גיוס מספר גדול של עובדים איכותיים בפרק זמן קצר אינו משימה קלה, בעיקר בשל תחומי העיסוק של המשרד, שהם מורכבים ודורשים רמות משפטנות ויצירתיות גבוהות.

"אחרי מספר חודשים של חיפושים, נמצאו בסופו של דבר המועמדים המתאימים, וכשמוצאים מישהו מתאים, לא מוותרים עליו בקלות, כי לא ידוע מתי תהיה ההזדמנות הבאה. עורכי הדין שגייסנו השתלבו באופן מלא בעבודה, ואנו מקווים להמשיך ולצמוח על אף המשבר, וליהנות מהפירות בסיומו.

משרד עוה"ד אגמון, שמוביל בתחום הליטיגציה האזרחית-מסחרית, הוקם לפני 25 שנה על-ידי ד"ר מישאל חשין, סגן נשיא בית המשפט העליון בדימוס, ועו"ד צבי אגמון, ראש המשרד. המשרד עוסק גם בהגבלים העסקיים, תובענות ייצוגיות, בנקאות, תקשורת, אנרגיה, מכרזים, משפט מנהלי ובתכנון ובנייה.

לדברי אגמון, "המשבר הפיננסי משפיע גם על מקצוע עריכת-הדין. מספר העסקאות המתבצעות פוחת והירידה בפעילות הכללית משפיעה מטבעה גם על עורכי הדין. אולם, בכל הנוגע לתחומי העיסוק של המשרד, בליטיגציה כללית - היזדקקות לבתי משפט היא משאב חיוני, שחברות אינן יכולות לוותר עליו גם ואולי בעיקר בשעות קשות. לכן איננו חשים בירידה ישירה בתחום זה.

"בתחום התובענות הייצוגיות איננו רואים שינוי. ייתכן שהירידה בפעילויות שונות, מעודדת עיסוק של תובעים ועורכי-דין בתחום זה. בתחום ההגבלים העסקיים - ייתכן שהמשבר יביא עימו בטווח זמן מסוים גל של מיזוגים, המחייבים טיפול הגבלי, ואנו מקווים לקלוט עסקאות אלו".

* בתחום הנדל"ן מדברים על "קיפאון", אתם חשים בכך?

"באשר לעסקאות נדל"ן, בהחלט נצפית 'ישיבה על הגדר', וירידה בהיקפים, אולם בתחומי תכנון, בנייה והשבחת תוכניות, קיימת פעילות אינטנסיבית וארוכת טווח, שאינה מושפעת מהמשבר, בעיקר בפרויקטים רחבי היקף שבהם מטפל המשרד, ביניהם מיזמי פינוי בינוי, אנרגיה ירוקה, הקמת שכונות חדשות ושימור מבנים". *