מנכ"ל רשת יוצא נגד הרשות השנייה: "רגולציה חסרת פרופורציה וקטנונית"

עם פתיחת שביתת היוצרים, מאשים יוחנן צנגן את הרשות השנייה בטרפוד ההבנות אליהן הגיעה רשת עם היוצרים ; ארגוני היוצרים בקולנוע ובטלוויזיה פתחו הבוקר בשביתה של 3 ימים, במחאה על אי עמידת הזכיינים במחוייבויות

שביתת היוצרים החלה: הבוקר (ג') פתחו ארגוני היוצרים בקולנוע ובטלוויזיה בשביתה למשך 3 ימים. היום הראשון לשביתה נפתח בעצרת שקיימו היוצרים מול בנייני המשרדים של זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, ברמת-החייל בתל-אביב. הסיבה לשביתה - אי עמידת הזכיינים במחוייבויותיהם לסוגה עלית.

על-פי הערכות, כאלף מעובדי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה השתתפו בהפגנות שהתקיימו הבוקר וקראו לרשות השנייה לעצור את נושא "מיקוד הרגולציה", או כדבריהם: "מיתת הרגולציה".

במהלך ההפגנה מול משרדי קשת הוזמנו נציגי היוצרים על-ידי מנכ"ל קשת, אבי ניר, לדיאלוג במשרדי החברה. קשת טענה בפני נציגי היוצרים כי קשת בפרט וערוץ 2 בכלל הוא גוף התוכן שמזרים מדי שנה לשוק את ההשקעה הגדולה ביותר ביצירה ישראלית, והמעסיק את המספר הגדול ביותר של אנשי תעשיה בהפקות השונות ובכל הז'אנרים.

מקשת נמסר כי בין הצדדים הוסכם כי יש להתכנס למרתון אינטנסיבי, על מנת למצוא פיתרון מיידי למשבר. שני הצדדים הביעו אכזבה לנוכח כישלון יישומו של הסדר היוצרים שגובש יחד לפני כחצי שנה ולא יצא לפועל.

אתמול (ב') בשעות אחר הצהריים, טרם ההפגנה, שלח מנכ"ל רשת, יוחנן צנגן, מכתב לעובדי החברה, בו כתב כי "אין בהפגנה מסוג זה כדי לטשטש את המציאות בה אנו נמצאים: הערוצים המסחריים בישראל הפסידו בשנה האחרונה קרוב ל-150 מיליון שקל, העולם נכנס למשבר גלובלי כלכלי שאיש אינו יודע מתי הוא יסתיים, וגם המלחמה וצמצום שוק הפרסום לא מסייעים לנו. לכל אלה מצטרפת רגולציה חסרת פרופורציה וקטנונית, שמקשה על כולנו מאוד".

עוד כתב צנגן: "אני רוצה להזכיר לכולנו שבמשך חצי שנה ישבנו באופן דיסקרטי עם כל איגודי היוצרים, מתוך ראיית הנולד, והגענו עימם להבנות היסטוריות, שבגלל, ואך ורק בגלל חוסר שיתוף-פעולה של פקידי הרשות, לא יצאה לפועל. זו היתה החמצה היסטורית. אני רוצה להדגיש בפניכם כי הטענה שרשת לא עומדת בחוק היא שקר מוחלט, ויש בה משום דיבה. בכל שנותיה רשת עשתה הכל לפי החוק, וכך יהיה".

צנגן הבהיר לעובדי רשת, כי "אנו משקיעים בכל שבוע כ-5 מיליון שקל בתוכן, למרות ההפסדים הקשים, וכך נמשיך לעשות. יחד עם זאת, אם הרגולטור לא יתאים את דרישותיו למצב הנוכחי, ואם המדינה לא תבוא לקראת הזכייניות כשם שעשתה עם חברות אחרות במשק (הסלולר למשל) - המשבר יחריף ושום הפגנה לא תעצור את הטלוויזיה המסחרית ממצב של הקפאה מוחלטת וקריסה"

לסיכום עוקץ צנגן את הרשות השנייה וכותב לעובדי רשת: "אני מכבד ומעריך את עבודתכם הקשה בתנאים הללו, אתם, בשונה אולי מעובדי הרשות השנייה, ידעתם קיצוץ גדול בשכרכם ובתנאים שלכם, ואתם יודעים עד כמה אנו חורקים שיניים כדי להמשיך לעשות טלוויזיה ישראלית מרתקת וערכית".