עופר איזנברג שומר על זכות השתיקה בחקירתו בפרשת ניר ברונשטיין

שחקן המעו"ף עופר איזנברג חשוד כי קיבל מברונשטיין, מנכ"ל פועלים שוקי הון, מידע פנים על המחיקות שביצע בנק הפועלים בינואר 2008 - ובהסתמך על מידע זה רכש מניות בנק הפועלים והרוויח כ-250 אלף שקל

שחקן המעו"ף, עופר איזנברג, החשוד בפרשת ניר ברונשטיין, מנכ"ל פועלים שוקי הון, שומר בחקירתו ברשות ניירות ערך על זכות השתיקה - כך נודע ל"גלובס". איזנברג וברונשטיין מכחישים את החשדות נגדם, ואולם בניגוד לברונשטיין, שמסר לחוקרים את גירסתו, איזנברג בחר לשמור על זכות השתיקה.

איזנברג חשוד כי קיבל מברונשטיין מידע פנים על המחיקות שביצע בנק הפועלים בינואר 2008 בשל משבר הסאב-פריים. לפי החשד, בהסתמך על מידע הפנים רכש איזנברג מניות בנק הפועלים והרוויח כ-250 אלף שקל. ברונשטיין חשוד בשימוש במידע פנים בידי איש פנים, ואילו איזנברג חשוד בשימוש במידע פנים שמקורו באיש פנים.

בבקשת המעצר - עליה חתומה עו"ד יהודית תירוש מפרקליטות מיסוי וכלכלה - נטען כי טרם פרסום הדיווח בדבר המחיקות, החלו לדון בהנהלת הבנק בנושא הדיווח אודות ירידות הערך. איזנברג חשוד שעשה שימוש במידע שהעביר לו ברונשטיין בנוגע לדיווח המיידי העומד להתפרסם.

59 הוראות

לפי החשד, ביום פרסום הדו"ח לבורסה, אך טרם פרסומו, הזרים איזנברג לחשבונות חברת טוארג 59 הוראות שונות בהיקפים שונים למכירת כ-880 אלף מניות בנק הפועלים, שכולן נענו. גם בסמוך למועד שלאחר הדיווח המשיכה טוארג למכור מניות בנק הפועלים, כך שבסך הכל נמכרו למעלה ממיליון מניות בשווי של כ-20 מיליון שקל. לאחר הדיווח נקנו למעלה ממיליון מניות נוספות, כשהרווח שנוצר בחשבון באותו יום הסתכם בכ-337 אלף שקל, שכ-250 אלף שקל מהם משויכים לשימוש במידע הפנים.

בשבוע שעבר הובאו השנייים לבית המשפט לצורך שחרור בערובה, ובהסכמת פרקליטיהם, עוה"ד פיני רובין (ברונשטיין) ורון דרור (איזנברג), שיחרר אותם השופט בני שגיא בתנאים מגבילים.

בן-טיפוחיו של דני דנקנר

ברונשטיין, בן 37 מרמת-השרון, משמש מאז 2002 כמנכ"ל פועלים שוקי הון, זרוע ההשקעות של בנק הפועלים. ברונשטיין נחשב לבן-טיפוחיו של יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר, שמכהן גם כיו"ר פועלים שוקי הון.

איזנברג, בן 37 מרישפון, הוא פעיל מרכזי באופציות מעו"ף וניהל בעבר יחד עם דש איפקס את קרן הגידור דש איפקס ספיר שנסגרה. הוא מחזיק ב-80% ממניות חברת איזנברג ע.ניהול וייעוץ. יתר המניות (20%) מוחזקות בידי דן קליינרמן, שהוא גם בעל חברת טוארג קונסלטינג לימיטד מאיי הבתולה.