ביל גרוס: "אם חשבתם שבליהמן ברדרס נעשתה טעות - חכו ותראו למה עלולה לגרום הלאמתם של סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה"

המנכ"ל המשותף של קרן פימקו למשקיעיו: "מה שהמערכת הבנקאית בארה"ב צריכה זה עוד אשראי ולא הלאמה של הבנקים" ; "טריליונים יידרשו לשם כך רק בארה"ב" ; עד כה אמר ממשל אובמה כי הוא מתנגד להלאמה

ביל גרוס, מנכ"ל משותף בקרן פימקו, הקרן האג"ח הגדולה בעולם אמר היום במסגרת המכתב לחודש מארס שפירסם למשיקעיו שפורסם באתר החברה כי מה שהמערכת הבנקאית בארה"ב צריכה זה עוד אשראי ולא הלאמה של הבנקים.

מובילי המדיניות בארה"ב צריכים להתמקד בסיוע באמצעות הלוואות ומניעת עיקולים ולא בהלאמה של בנקים. "טריליונים יידרשו לשם כך רק בארה"ב".

"אם חשבתם שקריסת ליהמן ברדרס היתה טעות, חכו ותראו למה עלולה לגרום הלאמתם של סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה " כתב גרוס.

"מערכת הבנקאות האמריקנית אינה דומה לזו של שבדיה, אשר הצליחה בשנות ה-90' לבצע הלאמה של המערכת הבנקאית, ובממשל יש מי שחושב שזהו המודל הנכון לפעולה, כתב גרוס. בעוד שבשבדיה היה מדובר ב"קומץ" של בנקים הרי שבארה"ה ישנם 7,500 בנקים ובנוסף מוסדות פיננסים רבים העוסקים בחסכונות והלוואות וכן איגודי אשראי למיניהם.

בשבועות האחרונים גברו ההערכות והספקולציות כי הבנקים הגדולים בארה"ב ובהם סיטיגרופ ובנק אוף אמריקה עלולים לעבור ברובם לידי הממשלה. פרופ' נוריאל רוביני, הסנטור הרפובליקני, לינדזי גראהם ויו"ר הפדרל ריזרב הקודם, אלן גרינספן הציעו פתרון זה למשבר הבנקים. עד כה אמר ממשל אובמה כי הוא מתנגד להלאמה.

נציין כי בשנת 2008 רשמה הקרן של פימקו Total Return Fund המנהלת סך של 136 מיליארד דולר תשואה חיובית של 4.8%, בכך עקפה הקרן 93% ממתחרותיה בתחום.