נאמן רשת המגזינים SBC: כ-35 מעובדי החברה פוטרו לפני הקפאת ההליכים

נאמן החברה ביקש מביהמ"ש אשראי של 800 אלף שקל על מנת להמשיך ולשמור על רשת המגזינים כ"עסק חי", ובד-בבד יחפש משקיע לרכישת החברה

עו"ד אביתר קרמר, הנאמן של רשת המגזינים SBC, הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה דחופה לאישור תוכנית הפעלה של החברה למשך החודשיים הקרובים שגובשה על-ידו, ולשם כך לאשר לו לקבל אשראי למימון התוכנית בסך של עד 800 אלף שקל. הנאמן מציין כי בטרם הקפאת ההליכים פוטרו כמעט 20% מכוח-האדם הקבוע בחברה - כ-35 עובדים.

SBC היא רשת מגזינים בשליטת המו"ל מאיר דוד, שהורשע באחרונה בעבירות פליליות, ונדון לעונש מאסר של 10 חודשים בפועל, אותו החל לרצות בינואר השנה. SBC הוקמה בשנת 1997, וכיום מועסקים על-ידה כ-200 עובדים קבועים וכ-100 פרילנסרים. בין המגזינים שהיא מוציאה לאור: "מסע אחר", "נישה", "הורים וילדים", "דרך האוכל", "פורבס ישראל", "קוסמופוליטן" ועוד.

בבקשה להקפאת הליכים נטען כי החברה מפעילה מערך טלמרקטינג משוכלל ופעילותה השוטפת הינה סך הכל רווחית, אולם החברה סוחבת על גבה "גיבנת" מהעבר: השקעות בציוד וברכוש קבוע, השקעות עבר במספר פעילויות שהתבררו כגרעוניות.

לדברי עו"ד קרמר, מבדיקות שערך עולה כי זכויות החברה במגזינים יהיו ברי-ערך אך ורק בעת היותם פעילים במסגרת חברה הפועלת כ'עסק חי'. והיה והוצאת המגזינים תופסק, תאבד החברה את נכס הגבייה המרכזי שלה שהינו גביית תקבולים כתוצאה ממכירת שטחי פרסום במגזינים המופקים על-ידה. עוד מציין הנאמן כי מאגר לקוחות החברה (מנויים) יימחק כמעט כליל בהליכי פירוק ו/או כינוס. כמו כן באלטרנטיבת הפירוק והכינוס במסגרתה תפסיק החברה את מלאכת ייצור והפצת המגזינים ללקוחותיה, תאבד האפשרות לגבות סך של כ-8 מיליון שקל בגין עסקאות שבוצעו על-ידי החברה טרם צו הקפאת ההליכים.

לדברי הנאמן, במהלך פרק הזמן של תוכנית ההפעלה הכוללת תחזית תזרים מזומנים הוא שואף להביא לסיום הליכי מכירת החברה למשקיע, ככל שהדבר יתאפשר, והוא סבור כי המשך הפעלת החברה כעסק חי תוזיל מיצוי הסיכויים למקסום התמורה ממכירת החברה.

לדבריו, פעילות החברה בתקופה זו תמומן באמצעות גביית חובות מלקוחותיה, תקבולים ממכירת שירותים ומוצרים במהלך תקופת ההקפאה וכן באמצעות אשראי של עד 400 אלף שקל שיועמד על-ידי הבנקים לאומי ודיסקונט וסכום דומה שיועמד על-ידי בעלי המניות של החברה. (פש"ר 1363/09).

נאמן הרשת, עו"ד אביתר קרמר, מסר כי "30 עובדים פוטרו עוד לפני כניסת הקבוצה למצב של הקפאת הליכים. הנאמן ביקש מבית המשפט אישור להציע לעובדים אלה להמיר את פיטוריהם ביציאה לחופשה ללא תשלום, כאשר זכויותיהם הפנסיוניות יישמרו. ל-5 עובדים נוספים בלבד יוצע לצאת לחופשה ללא תשלום או להיות מפוטרים".