פסק בורר: איש השיווק יעקב קדמי ישלם כ-90 אלף שקל בגין הפרת הסכם בנייה

קדמי, לשעבר סמנכ"ל השיווק של פרטנר, חוייב לשלם את הסכום לחברת לוג הום המייבאת ובונה בתי עץ וצימרים ; קדמי הגיש לבית המשפט בקשה לביטול הפסק, בטענה כי הבורר חרג מסמכותו ואף מהדין המהותי

פסק בורר שניתן באחרונה חייב את איש השיווק יעקב קדמי לשלם כ-90 אלף שקל לחברת לוג הום, המייבאת ובונה בתי עץ וצימרים. קדמי הגיש לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה לביטול הפסק, בטענה כי הבורר חרג מסמכותו ואף מהדין המהותי.

קדמי, לשעבר סמנכ"ל השיווק של פרטנר, נחשב לאחד מאנשי השיווק הבכירים בישראל, שלזכותו נרשמת הצלחת הפיתוח השיווקי של פרטנר. הוא אף כיהן זמן קצר כמנכ"ל משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, וכיום משמש כיזם ויועץ.

לוג הום ובעליה, דוד שיראל, בנו עבור נעמן לוין בית מגורים ושני בתי עץ במושב כורזים. לאחר שביצעו התחשבנות ביניהם, הצטרף קדמי למיזם של לוין, כשהוא לוקח על עצמו את השלמת הבנייה וכל התקשרות נוספת נעשית עימו.

הבורר, שמאי המקרקעין והמהנדס יוסף פישלר, קבע כי אמנם קדמי היה רשאי להעביר את העבודה לקבלן אחר, אולם ההסדר עם לוג הום לא הפסיק את ההתקשרות ביניהם, ומשכך לוג הום זכאית לפיצוי בסך 12,500 שקל. כן פסק כי ללוג הום מגיע פיצוי משום שקדמי העסיק ישירות קבלנים שביצעו עבודות גמר, בניגוד להסכם.

הפיצוי מגיע לה מכוח היותה הקבלן הראשי והאחראי בפרויקט, כשהפיצוי נקבע כאחוז משווי כל עבודה בהתאם ל"מחירון דקל", ובסך-הכל כ-53 אלף שקל. קדמי חוייב גם בשכר הבורר (5,250 שקל) ובהוצאות הבוררות (6,000 שקל).

בבקשה לביטול הפסק, שהגיש באמצעות עו"ד מאיר אהרוני, טען קדמי כי הבורר לא ניהל פרוטוקולים של ישיבות הבוררות, פסק בניגוד לדין המהותי ומהסמכות שהקנו לו הצדדים. לדבריו, מרגע שקבע הבורר כי אין כל הוראה או הסכמה בין הצדדים לעניין תשלום עמלות קבלן ראשי, הרי שהיה עליו לדחות את התביעה. (ה"פ 09-01-13015).