הממשל עשוי לפרק את AIG לשלוש חברות נפרדות בכדי למנוע את קריסת החברה

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] המודל הזה עשוי לשמש את הממשל בסיוע גם לבנקים שיזדקקו להזרמת הון נוספת מקורות בממשל: "מדובר בפירוק מבוקר"

קבוצת הביטוח AIG , נמצאת שוב במגעים מוקדמים עם הרשויות בארה"ב לגבי רה-ארגון של החברה. כך מדווח "פייננשל טיימס". העיתון מצטט גורמים המקורבים לשיחות, הטוענים שהצדדים שוקלים לפרק את החברה לשלוש יחידות בשליטת הממשל, בניסיון למנוע את קריסתה של החברה במבנה הנוכחי שלה.

המקורות אמרו לעיתון שמועצת המנהלים של חברת הביטוח צפויה להתכנס ביום א' והחברה צפויה להודיע רשמית על הפירוק כבר ביום ב'. התהליך, שתואר על-ידי אחד הגורמים בממשל כ"פירוק מבוקר", עשוי לסתום את הגולל על ההיסטוריה בת 90 השנה של AIG כתאגיד ביטוח גלובלי עצמאי, לשעבר הגדול מסוגו.

מודל לפירוק

לדברי המקורות, התהליך אף עשוי להוות מודל לפירוקן של קבוצות פיננסיות אחרות הסובלות מבעיות כלכליות, כמו סיטיגרופ, במקרה שמצבן ידרוש זאת. לפי התוכנית, הממשל האמריקני יחליף את אחזקותיו הנוכחיות בחברה, 80%, באחזקות גדולות יותר בשלוש היחידות שיוקמו לאחר הארגון מחדש - AIG אסיה, יחידת ביטוח החיים הבינלאומית ויחידת הביטוחים האישיים בארה"ב.

לפי "פייננשל טיימס", עשויה להיווצר גם יחידה רביעית, שתכלול את שאר העסקים והנכסים ה"רעילים" של AIG. הרשויות יקלו את תנאי ההלוואה בת 60 מיליארד הדולר שניתנה ל-AIG למשך חמש שנים, וייתכן שאפילו ימחקו חלק גדול ממנה. מלבד זאת עשויות הרשויות אף להמיר למניות אג"ח נבחרות שהנפיקה החברה בשווי 40 מיליארד דולר, בניסיון להקל על מצב ההון של החברה.

חילוץ שלישי

במידה שהתוכנית תצא לפועל, תישאר AIG לעת עתה כחברת אחזקות. אך גורמים המעורבים במו"מ טוענים גם כי החברה עשויה להיעלם, אם יחליט הממשל להחזיר את ההשקעה של משלמי המסים בחברה, באמצעות מכירה של המניות של שלוש היחידות שיוקמו, או העמדתן למסחר בבורסה.

צורתה הסופית של תוכנית החילוץ עדיין לא נקבעה, אך בכל מקרה מדובר בתוכנית הצלה שלישית שהממשל נאלץ להוביל בתוך תקופה של חמישה חודשים.