דרישות הרגולטור נענו: מחצית מהחברות שקיבלו מכתב שימוע מהרשות לני"ע הסדירו את הפוליסה מפני רשלנות ומעילה באמון

8 חברות מתוך ה-16 שקיבלו אתמול מכתב מהרשות לניירות ערך לפני ביטול הרשיון, הודיעו במהלך 24 השעות האחרונות על עריכת הביטוח

אתמול נודע כי כחלק מהשלכות המשבר בענף הפיננסים, הוגברו דרישות הרגולטור בנושא פיקוח ובקרה, ולאחרונה עלו בצורה חדה מחירי פוליסות ביטוח האחריות המקצועית של בתי ההשקעות, במקרים מסוימים פי 3, ותנאיהן הוקשחו. את התוצאה המיידית של מצב זה ניתן היה להעריך, כשנודע כי 15 חברות לניהול תיקים עשויות לאבד את רשיונן בקרוב, משום שאין ברשותן פוליסת ביטוח מפני רשלנות ומעילה באמון.

ללא הפוליסה ניתן לבטל לחברות את הרשיון, ואכן אתמול שלחה רשות ניירות ערך, בראשותו של פרופ' זוהר גושן, לחברות הללו מכתב שימוע לפני ביטול הרשיון. במכתב נדרשו החברות לפרט כיצד פעלו לקיום חובתן החוקית להחזיק בפוליסה כזו, להביא נימוקים לאי ביטול הרשיון, וכן להודיע ללקוחותיהן על אי קיום הפוליסה - כל זאת עד ל-19 במארס.

בהמשך לכך, מחצית מהחברות אליהן פנתה הרשות הודיעו היום (ה') על הסדרת הפוליסה מפני רשלנות ומעילה באמון. בהמשך למכתב השימוע ששלחה אתמול רשות ניירות ערך ל-16 חברות ניהול תיקים שאין ברשותן פוליסת ביטוח מפני רשלנות ומעילה באמון, 8 חברות הודיעו לרשות על הסדרת הביטוח.

במהלך 24 השעות האחרונות 8 חברות הודיעו לרשות על עריכת הביטוח. ההסדרה המהירה מצד החברות מאששת את הערכת הרשות שעמדה בבסיס הפניה ביחס לאפשרות לערוך ביטוח, מבלי שתתקיים פגיעה בתחום.

חוק הייעוץ קובע כי אחד התנאים לקבלת רשיון ניהול תיקים, רשיון ייעוץ השקעות או רשיון שיווק השקעות הוא "עמידה בתנאים ובסכומים שנקבעו בתקנות לעניין ביטוח". לאור חשיבותו של הביטוח כאמצעי להגנה על הלקוחות, אי-עמידה בתנאי זה היא עילה לביטול רשיון החברה לעסוק בפעילות האמורה.

החברות שהסדירו את הנושא הן: קשת ניירות ערך, קייזיאי ניהול השקעות, אברסט פלוס השקעות, יתרונות פיננסיים קפיטל מרקט, מבזק שוקי הון, סטנהם ישראל, קלארק אדיסון סקיוריטיס ופרובינדט שווקים פיננסיים.