חברת פריסקייל מציעה 1,300 מ"ר בשכירות משנה בהרצליה פיתוח

החברה החלה בהליך פיטורים של 100 עובדים במרכז הפיתוח; תשכיר השטחים בכ-50 שקל למ"ר

גם השבוע ממשיכה מגמת שכירויות המשנה לפרוח בהיי-טק, והפעם בהרצליה פיתוח. חברת השבבים האמריקנית פריסקייל מחפשת שוכר משנה לשטח של 1,300 מ"ר בבניין אותו היא שוכרת בעיר מחברת מבני תעשייה מקבוצת פישמן, כך נודע ל"גלובס". לדברי גורמים בשוק הנדל"ן, החברה מציעה את השטח תמורת כ-50 שקל למ"ר לחודש.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי החברה תפטר 18% מכוח האדם שלה בישראל, כלומר 100 עובדים מתוך 600 שהיא מעסיקה במרכז הפיתוח שלה בהרצליה. כן פורסם כי מתוך 60 עובדי מרכז הפיתוח של החברה בעומר יפוטרו מספר עובדים, כשבכוונת החברה לסגור שם את המרכז ולאחד את פעילותו עם פעילות המרכז בהרצליה.

פריסקייל מייצרת ומוכרת שבבים לתעשיית הרשתות וה-wireless ברחבי העולם, לשוק הצרכני והתעשייתי ולתעשיית הרכב. החברה שוכרת ממבני תעשייה שבשליטת אליעזר פישמן (מבעלי "גלובס") את בניין פריסקייל שבפינת הרחובות אריה שנקר ושדרות אבא אבן בהרצליה פיתוח. שטחו של הבניין הוא 17 אלף מ"ר, ובאוגוסט 2007 חתמה פריסקייל על חוזה להארכת השכירות בעשר שנים נוספות, עד 2018, בדמי שכירות של 17 דולר למ"ר לחודש. שער הדולר באותם ימים עמד על כ-4.3 שקלים לדולר.

ל"גלובס" נודע כי השטח המוצע להשכרה ממוקם בקומה הראשונה של הבניין, שמתוכננת ברובה כ-open space להיי-טק ולמעבדות. לדברי גורמים בשוק הנדל"ן, בימים נטולי משבר כלכלי ניתן היה לגבות על השטח המוצע דמי שכירות בסך 60 שקל למ"ר לחודש, ובתקופת השיא ניתן היה לגבות 70 עד 75 שקל למ"ר לחודש.

מנתונים שנאספו לגבי הרצליה פיתוח עולה, כי נכון לחורף 2009 שיעור האכלוס באזור עומד על 89.4%, וכי המחיר המבוקש הממוצע לדמי שכירות עומד על 71.8 שקל למ"ר לחודש - לא כולל דמי ניהול, בבניינים מסוג class A.

חברת פריסקייל סירבה להגיב על הדברים. *