ההונאה של סטנפורד: מנהל הכספים שומר על זכות השתיקה

ג'יימס דייביס, מנהל הכספים הראשי של סטנפורד פיינננשל גרופ, שמואשם יחד עם מייסד הבנק אלן סטנפורד בביצוע הונאת פונזי בהיקף 8 מיליארד דולר, מסרב לשתף פעולה עם החוקרים

התפתחויות בפרשת ההונאה בבנק סטנפורד. ג'יימס דייביס, מנהל הכספים הראשי של סטנפורד פיינננשל גרופ, שמואשם, יחד עם מייסד הבנק, אלן סטנפורד, בביצוע הונאת פונזי בהיקף של 8 מיליארד דולר, מסרב לשתף פעולה עם החוקרים.

הרשות הפדרלית לניירות ערך (SEC) טוענת במסמכים שהוגשו ביום ו' שעבר לבית משפט בדאלאס כי דייביס מנצל את זכות השתיקה, ומסרב "להעיד, לספק דין וחשבון, או להמציא מסמכים כלשהם שמתייחסים לנושאים שמפורטים בתלונה".

ה-SEC הגישה תביעה נגד דייביס ונגד אלן סטנפורד, לשעבר שותפים לחדר במעונות הסטודנטים במהלך לימודיהם באוניברסיטת ביילור. לטענת ה-SEC ביצעו דייביס וסטנפורד הונאת פונזי, שבמסגרתה משלמים הנוכלים ללקוחות חדשים בכספם של לקוחות ותיקים.

מהמסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה כי דייביס וסטנפורד, שאין להם הרשעות פליליות קודמות, מואשמים במעילה ב"כספי משקיעים בהיקף של מיליארדי דולרים, ובזיוף דו"חות פיננסיים שהוציא סטנפורד אינטרנשיונל בנק, הפועל מאנטיגואה".

מנהלת ההשקעות הראשית של הבנק, לורה פנדרגסט-הולט, שוחררה ביום ו' ממעצר בערבות של 300 אלף דולר. סוכני הבולשת הפדרלית (FBI) עצרו את פנדרגסט-הולט במשרדיו הראשיים של הבנק ביוסטון, והאשימו אותה בניסיון לשבש הליכי חקירה.

נכסיו של סטנפורד, שהוערכו ב-50 מיליארד דולר על-ידי הבנק - הועברו לפיקוחו של מפרק שמינה בית המשפט, ראלף ג'נבי, עורך-דין מדאלאס. השופט צפוי להחליט היום (ב') אם להאריך את צו המניעה הזמני שמעניק לג'נבי את השליטה בנכסים. במהלך דיון בתביעה נגד פנדרגסט-הולט אמר אחד מסוכני ה-FBI לשופט כי עד כה איתר ג'נבי נכסים ריאליים בשווי 90 מיליון דולר בלבד.